۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
سیستم تصفیه‌خانه ۲ میلیون یورویی در پتروشیمی تبریز به بهره برداری رسید
توسط معاون رییس جمهور

سیستم تصفیه‌خانه ۲ میلیون یورویی در پتروشیمی تبریز به بهره برداری رسید

تبریز- پروژه پوشش گذاری واحد تصفیه پساب و امحاء گازهای آلاینده به عنوان اولین سیستم تصفیه‌خانه کاملا بسته کشور با هزینه بیش از دو میلیون یورو توسط کلانتری، معاون رییس جمهور در شرکت پتروشیمی تبریز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بازار، مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از طرح پوشش گذاری واحد تصفیه پساب و امحاء گازهای آلاینده ، بهره برداری از این پروژه را برگ زرینی بر سبزینگی این شرکت دانست و اظهار کرد: در این پروژه ابتدا سطوح کلیه حوضچه ها و تجهیزات روباز با استفاده از ورق های آلومینیومی مخصوص پوشانده شده و جریان گازهای حاوی «voc» به وسیله شبکه لوله کشی از سطوح حوضچه ها توسط مکنده ها مکش و جمع آوری، به کوره ها هدایت و در آنجا سوزانده می شوند.

وی با اشاره به ۱۱۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده در داخل مجتمع پتروشیمی تبریز و ۶ هکتار فضای سبز در خارج از آن گفت: ما در مدیریت انرژی بالاتر از استانداردهای موجود کشور هستیم و با استفاده از سیستم طبقه بندی، شناسایی و جداسازی به دنبال تولید گازهای با ارزش قابل استفاده هستیم که در اصلاح فرایندها دوباره استفاده شده و یا به فروش می رسد.

درفشی با بیان اینکه پتروشیمی تبریز اولین شرکتی است که مدیریت سیستم محیطی را اجرا کرده است، افزود: در سال ۱۳۹۷ توسط ممیزان یونیدو (سازمان ملل) در سطح انرژی به عنوان رتبه اول انتخاب شدیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز، طرح های انجام شده در حوزه ریست محیطی را شامل جمع آوری گازهای آلاینده، بازچرخانی کامل آب به واسطه تصفیه و استفاده مجدد از پساب تولیدی به میزان ۱۱۰ متر مکعب در ساعت، احداث سکوی تخلیه فشار تانکرهای حمل خوراک، اصلاح و تعویض سیستم آب بندی مخازن اتمسفریک جهت جلوگیری از ایجاد آلودگی زیست محیطی و طرح ریزی استقرار سیستم مدیریت فلرینگ با رویکرد پایش لحظه ای و کاهش تولید گازهای ارسالی اعلام کرد.

طرح پوشش گذاریو امحا گازهای آلاینده پتروشیمی تبریز امروز توسط معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور به بهره برداری رسید.

شرکت پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت ۳۹۱ هکتار و ارتفاع ۱۳۶۲ متر از سطح دریا در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده است.

کد خبر: ۵۱٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha