۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
کالاهای اساسی رسوبی در گمرکات و بنادر کشور ترخیص می‌شود
بازرس کل امور صنعت معدن و تجارت سازمان بازرسی:

کالاهای اساسی رسوبی در گمرکات و بنادر کشور ترخیص می‌شود

میرمحمدی، بازرس کل امور صنعت معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور گفت: کالاهای اساسی رسوبی در گمرکات و بنادر کشور ترخیص می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، اشکان میرمحمدی با اشاره به جلسه تعیین تکلیف کالاهای اساسی رسوبی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: گزارش‌های متعددی از دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان بازرسی در خصوص رسوب کالاهای اساسی در گمرکات و بنادر کشور و لزوم تعیین و تکلیف این کالاها به دستگاه‌های اجرایی منعکس شده بود که بر همین اساس جلسه خوبی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.
دستگاه‌های نظارتی از جمله وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، معاونت قضایی دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور نیز به عنوان ناظر در این جلسه حضور داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به رسوب ۵ میلیون تن کالاهای اساسی در اقلام مختلف در گمرکات و بنادر کشور و ترخیص نشدن آنها، کمبودهایی در کشور در این مدت مشهود بود، ضمن اینکه برخی از این کالاها در صورت ترخیص نشدن، فاسد می‌شود؛ بنابراین تصمیم‌هایی برای ترخیص این کالاها گرفته شد.

بازرس کل امور صنعت معدن تجارت سازمان بازرسی افزود: در همان جلسه مقرر شد بانک مرکزی برای تامین ارز ترجیحی کالاهای اساسی موجود در گمرکات و بنادر کشور که اسناد آن به خریداران منتقل نشده است، اقدام کند.

همچنین برای صدور اعلامیه تامین ارز به صورت اعتباری با تعهد تامین ارز ظرف سه ماه از زمان ترخیص کالا اقدام می‌شود.

میرمحمدی تصریح کرد: همچنین تصمیم گیری شد برای ترخیص کالاهای موجود در گمرک با ارز اشخاص و با اولویت تشخیص از ناحیه وزارت صمت که تا به حال تامین ارز بانکی نشده، بدون کد رهگیری اقدام متناظر معمول شود.

وی افزود: بنا شد رفع تعهدات ارزی واردات در قبال صادرات طبق روال معمول انجام شود و بانک مرکزی کد رهگیری واردات در قبال صادرات خود و غیر واردکنندگان را ظرف ۲۴ ساعت صادر نماید.

ان شاء الله این فرآیند هر چه سریعتر از سوی گمرک عملیاتی شود تا کالاهای اساسی که نقش ویژه‌ای در معیشت مردم دارد، به وفور در جامعه فراهم شود.

کد خبر: ۵۱٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha