۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
۴۵۰ تن روغن به قم اختصاص یافت/ بازرسی‌ها هوشمند می‌شود
برای حفظ تعادل و تنظیم بازار؛

۴۵۰ تن روغن به قم اختصاص یافت/ بازرسی‌ها هوشمند می‌شود

قم - سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر اینکه هیچ گونه کمبود روغنی در سطح استان قم وجود ندارد، گفت ۴۵۰ تن روغن سهمیه به منظور حفظ تعادل و تنظیم بازار به این استان اختصاص داده شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صمت قم، محمود سیجانی در جلسه تنظیم بازار به توزیع ۲۵۰ تن روغن نباتی سهمیه خانوار استان قم اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی با هجوم به فروشگاه‌ها و خرید مازاد بر نیاز بر کمبود روغن نباتی در استان دامن می‌زنند که با تدابیر سازمان صمت درصدد مدیریت این موضوع هستیم.

وی اظهار داشت: از این پس سهمیه هر استان از محل تولیدات خود آن استان تخصیص پیدا می‌کند.

سیجانی به بازگشت آرامش در بازار روغن تا پایان هفته جاری اشاره کرد و یادآورشد: با مساعدت و همکاری دستگاه‌های ذی ربط در حوزه تنظیم بازار هیچ گونه کمبودی در تأمین مواد اولیه روغن وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با تدابیر اندیشیده شده توزیع کالاها در بازار به اندازه کافی صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه فروش با کارت ملی و سهمیه‌ای کالا در فروشگاه‌های از سوی فروشندگان ممنوع است، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

سیجانی با بیان اینکه هوشمندسازی و هدفمندسازی بازرسی‌ها در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: بر همین اساس نظارت بازرسان بر سامانه‌ها متمرکز شده است تا حلقه‌های قبل از خرده‌فروشی مانند مبادی تولید، انبارهای بزرگ و پرتردد، عمده‌فروشی‌ها، بنکداری‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مورد توجه و نظارت بیشتر قرار بگیرند.

وی ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری به شکایات و گزارش‌های مردمی را از اهداف این بازرسی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند تخلفات مشاهده شده را از طریق تلفن ۱۲۴، مراجعه حضوری و مراجعه به اپلیکیشن قیمت کالا و خدمات به آدرس www.۱۲۴.ir اعلام کنند.

کد خبر: ۵۱٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha