۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
مترو تهران به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران:

مترو تهران به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

علیخانی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گفت: بر اساس برآورد این کمیسیون، تکمیل و توسعه خطوط متروی تهران نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش بازار، محمد علیخانی، در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم که صبح امروز چهارشنبه، ۱۴ آبان در کارگاه مترو این ایستگاه برگزار شد، گفت: در شهر تهران روزانه ۲۰ میلیون سفر انجام می‌شود که باید ۱۵ میلیون آن با حمل و نقل عمومی انجام شود یعنی ۱۰ میلیون نفر با مترو و ۵ میلیون نفر با ناوگان اتوبوسرانی جابجا شود.

وی ادامه داد: عددهای کنونی با این رقم فاصله زیادی دارد. قبل از کرونا روزانه ۳ میلیون سفر با مترو انجام می‌شد و یک میلیون سفر با اتوبوس که در شرایط کرونا این آمار کاهش پیدا کرده است.

علیخانی گفت: عمده دلیل اینکه به عدد برنامه نرسیده ایم کمبود تجهیزات ناوگان مترو و واگن هاست که هم کمبود دارد و هم قیمت‌ها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امروز مایه خوشحالی است که گوشه‌ای از زحمات مترو به ثمر نشست و خط ۶ مترو در بحث تونل به سمت شهرری و شرق حرم حضرت عبدالعظیم (ع) متصل می‌شود و با ساخت یکهزار و ۲۰۰ متر ادامه این خط، طول این خط مترو به ۳۸ کیلومتر خواهد رسید.

کد خبر: ۵۱٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha