۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
پیش‌بینی برداشت ۴ تن گوجی‌بری در هشترود
مدیر جهاد کشاورزی هشترود خبر داد

پیش‌بینی برداشت ۴ تن گوجی‌بری در هشترود

هشترود- مدیر جهاد کشاورزی هشترود با اشاره به رواج کاشت «گوجی بری» به عنوان میوه‌ای با کاربری دارویی در این شهرستان، پیش‌بینی کرد که امسال چهار تن از این محصول از باغات برداشت شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی هشترود، مجید احمدی افزود : درخت گوجی بری ۲ سال پیش برای اولین بار در آذربایجان شرقی به صورت گلخانه ای و پایلوت در هشترود کاشته شد و فروردین امسال به شکل باغ و در محوطه باز کاشته شد و محصول خوبی نسبت به سایر درختچه های موجود درکشور دارد.

وی گفت: گوجی بری، بومی آسیا بوده و در کشور ما نیز خاستگاه اصلی این گیاه برخی مناطق شمالی است.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: این گیاه در سال ۹۷ برای اولین بار در هشتروو با همکاری یک  شرکت ترکیه ای به تعداد ۶ هزار اصله نهال در روستای «ارقنه» آورده شد و پس از سپری شدن دوره قرنطینه در گلخانه شخصی خود تعداد ۴ هزار اصله بارور آن به مساحت ۱.۵ هکتار کشت شد.

احمدی گفت: این گیاه در همان ابتدای کشت شروع به گلدهی نموده و بطور میانگین هر درخت یک کیلو میوه می دهد و اوج باردهی بعد از سال چهارم است که بیش از ۲۰ کیلو میوه می توان از هر درخت برداشت کرد.

وی گفت: میوه آن بصورت تازه خوری و خشکبار مصرف می شود.

احمدی افزود: گلدهی از گوجی بری از بهار شروع و تا آخر فصل ادامه دارد و چندین نوبت برداشت شده و فاصله برداست ۱۵ روز تا یک ماه است.

کد خبر: ۵۱٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha