۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
توزیع گوشت و مرغ از تولید به مصرف در «روستا بازار»
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران خبر داد

توزیع گوشت و مرغ از تولید به مصرف در «روستا بازار»

سلطانی سروستانی، مدیر اتحادیه مرکزی دامداران گفت: در روستا بازارها مواد پروتئینی از جمله گوشت، تخم مرغ، لبنیات، ماهی های سردآبی و در کنار آن خشکبار و میوه ها از تولید به مصرف توزیع می‌شوند.

به گزارش بازار، سلطانی سروستانی، مدیر اتحادیه مرکزی دامداران گفت: آنقدری که سودجویان خون مردم را می مکند تحریم این تاثیر را بر مردم ما ندارد. ناراحتی ما درباره کل محصولات کشاورزی و دامی است. در گرانترین شرایط گوسفند زنده حداکثر کیلویی ۴۴ هزار تومان به فروش می رسد. در این شرایط حداکثر قیمت آن با احتساب ۱۰ درصد باید نهایتا کیلویی ۱۰۰ هزار تومان برای مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه اولین حلقه ای که بر دامداران فشار وارد می‌کند سودجویان هستند گفت: آنها با ذخیره نهاده‌های دامی و فروش آن به قیمتهای گزاف موجب آسیب به این صنف می شوند. از مرحله تولید دام تا فروش در فروشگاه ها ۴ حلقه مازاد وجود دارد که با حضور دلالان، قاچاقچیان و سودجویان در این روند علاوه بر افزایش مازاد قیمت گوشت دام به صنف دامداران نیز ضربه وارد می شود و به هر دو قشر تولیدکننده و مصرف‌کننده ظلم می‌شود.

مدیر اتحادیه مرکزی دامداران افزود: تمامی تشکل ها موظف به بازاررسانی محصولات هستند. قبل از انقلاب این عمل توسط شرکتهای پخش گوشت انجام می شد و پس از انقلاب نمایندگان دولتی مسئولیت آن را برعهده گرفتند که به عنوان نمایندگان تولیدکنندگان اهلیت داشتند. با واگذاری این اختیارات به شرکت‌های دیگر برای افزایش سرمایه در خزانه، اختیارات پخش و توزیع گوشت مجتمع ها از دست ما خارج شد.

سلطانی سروستانی با اشاره به تشکیل روستا بازار با دستور وزیر جهاد کشاورزی گفت: دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی دستور تشکیل روستا بازار را داده اند و اولین شعبه این مرکز در تهرانپارس حکیمیه در حال تجهیز است. در روستا بازارها مواد پروتئینی از جمله گوشت، تخم مرغ، لبنیات، ماهی های سردآبی و در کنار آن خشکبار و میوه ها توزیع می‌شوند و با این اتفاق حلقه های میان تولید به مصرف از بین می‌روند. علاوه بر مرکز حکیمیه، مراکز دیگری در این راستا تاسیس خواهند شد و امیدواریم تا از هفته آینده آمادگی توزیع محصولات گوشتی و لبنیاتی را از تولید به مصرف در این غرفه ها داشته باشیم. در صورتیکه تجهیزات سردخانه و دیگر تجهیزات این مراکز آماده شود ما به سرعت قادر به ارائه محصولاتمان به طور مستقیم به مردم خواهیم بود.

کد خبر: ۵۱٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha