۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
فعالیت ۷ واحد پرورش ملکه زنبورعسل در استان همدان
مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

فعالیت ۷ واحد پرورش ملکه زنبورعسل در استان همدان

همدان - قراگوزلو؛ مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان همدان از فعالیت ۷ واحد پرورش ملکه زنبورعسل در استان همدان خبر داد و گفت: سالانه هشت هزار عدد ملکه زنبور عسل در استان همدان تولید می شود.

علیرضا قراگزلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان همدان با دارا بودن ۴۷ هزار کندوی زنبور عسل و دو هزار و ۴۸۱ زنبورستان برای دو هزار و ۵۳۸ نفر شغل ایجاد کرده است؛ عنوان کرد: استان همدان سالانه پذیرای ۲۰ تا ۳۰ هزار کلنی زنبور عسل مهاجر از استان های دیگر کشور است که سه ماه از سال را در این استان سپری می کنند.

مدیر طیور و زنبور عسل جهادکشاورزی استان همدان گفت: استان همدان به علت داشتن گونه های مختلف گیاهان در مراتع، مزارع و داشتن باغ های متنوع زمینه مناسبی برای فعالیت حرفه زنبورداری است.

وی گفت: در حال حاضر همدان دارای هشت واحد بسته بندی تولید عسل به ظرفیت یک هزار و ۳۰ تن در سال، کارگاه کندو سازی به ظرفیت ۱۷ هزار کندو در سال ، دو کارگاه موج آج کنی به ظرفیت ۴۰ تن، ۵۰ فروشگاه عرضه عسل و تجهیزات و تعداد هفت تعاونی زنبورداری است.

قراگزلو بااشاره به اینکه در استان همدان هفت واحد پرورش ملکه با تولید هشت هزار عدد ملکه درسال فعال است، ادامه داد: نخستین مرکز آموزش تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در استان همدان فعال شده است .

وی با یادآوری اینکه زنبورداران استان همدان در سال جاری سه هزار ۴۷۸ تن عسل، ۹ هزار و ۶۰ کیلوگرم گرده گل، ۳۴ کیلوگرم ژل رویال و دو هزارو ۷۴۹ کیلوگرم بره موم تولید و استحصال کرده‌اند، افزود: سرانه مصرف عسل در همدان بالاتر از میانگین کشور است.


 

کد خبر: ۵۱٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha