۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
افزایش نرخ بیکاری در نیوزیلند
تحت تاثیر بحران کرونا اتفاق افتاد

افزایش نرخ بیکاری در نیوزیلند

نرخ بیکاری در نیوزیلند به علت شیوع ویروس کرونا به رقم بی سابقه ۵.۳ درصد رسید.

به گزارش بازار، اداره آمار نیوزیلند اعلام کرد تعداد افراد بیکار در این کشور با افزایش بی سابقه ۳۷ هزار نفر در سه ماهه منتهی به سپتامبر به علت شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ که به بازار کار این کشور آسیب زده است، به تعداد ۱۵۱ هزار نفر رسید.

اداره آمار نیوزیلند گفت، در سه ماهه منتهی به سپتامبر سال ۲۰۲۰، ۳۷ هزار نفر دیگرهم بیکار شدند که در مقایسه با سه ماهه منتهی به ژوئن ۳۲.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در این سه ماهه ۲۲ هزار نفر کمتر از سه ماهه ژوئن به کار گرفته شدند و نرخ بیکاری در نیوزیلند به علت شیوع کرونا به ۵.۳ درصد رسید.

آمار نشان داد این ۳۷ هزار نفر افزایش بزرگترین افزایش سه ماهه بیکاری از سال ۱۹۸۶ است. اداره آمار نیوزیلند گفت، بزرگترین افزایش بعدی در یک سه ماهه در سه ماهه ژوئن در سال ۲۰۰۹ در بحران مالی جهانی ثبت شد، زمانی که تعداد افراد بیکار ۱۸ هزار نفر افزایش یافت.

این اداره گفت، زنان از زمان شروع شیوع کووید ۱۹ و اجرای اقدامات احتیاطی که بر بازار کار نیوزیلند تاثیر منفی داشت، وضعیت بدتری نسبت به مردان دارند.

اندرو نیل مدیر بازار کار گفت "نرخ بیکاری زنان و مردان در طی سه این ماهه به ترتیب ۱.۲ و ۱.۳ درصد افزایش داشته است، اما بررسی تغییرات فصلی در حال حاضر تنها بخشی از ماجرا را بیان می‌کند.

در سه ماهه مارس ۲۰۲۰ بازار کار نیوزیلند قبل از تأثیر کووید ۱۹ هم دچار مشکل بود. تغییرات بین آن زمان و سه ماهه سپتامبر ۲۰۲۰ نشان می‌دهد در حالی که هر دو جنس تحت تأثیر منفی قرار گرفته اند، اما زنان بیشتر از مردان آسیب دیده اند.

کد خبر: ۵۱٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha