۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
تعهد برای بهسازی و روکش ۳۷ کیلومتر از راه های روستایی البرز
مدیرکل راهداری البرز خبر داد:

تعهد برای بهسازی و روکش ۳۷ کیلومتر از راه های روستایی البرز

کرج- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: تعهد این اداره کل برای سال‌جاری بهسازی ۳۷ کیلومتر از راه‌های روستایی بود که از این میزان ۲۵ کیلومتر در طالقان، ۱۰ کیلومتر در ساوجبلاغ و دو کیلومتر در اشتهارد است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز گودرز محموی گفت: به منظور ارتقای سطح خدمات به ساکنین روستاها و دسترسی سریع تر به امکانات طی سال جاری این اداره کل متعهد شد ۳۷ کیلومتر از راه های روستایی استان را در قالب طرح ابرار(اقدام برای راه های اولویت دار روستایی) بهسازی کند که از این میزان ۲۵ کیلومتر در طالقان، ۱۰ کیلومتر در ساوجبلاغ و دو کیلومتر در اشتهارد است.

محمودی با اشاره به اینکه اولویت بندی بهسازی و روکش راه های روستایی بر اساس شاخص هایی مانند تعداد خانوار، دسترسی به چندین روستا، خالی نبودن روستا از سکنه در طول تمام فصول انجام می شود، افزود: در طالقان مسیر جوستان – گته ده – گراب حدود ۱۸ کیلومتر است و از این ۱۰ کیلومتر آن انجام شده که روستاهای آنتنی، خجیره ، دهدر و آسکان نیز از آن بهرمند هستند.

وی گفت: بهسازی مسیر آنتنی- انگه ۷۰۰ متر انجام شده و آنتنی - اهوارک تا خوران نیز به طول ۲.۵ کیلو متر انجام شد و خوران به امیرنان هفت کیلومتر در حال تعریض می باشد. همچنین مسیر روستای اورازان به طول سه کیلومتر با مشارکت مردمی زیر سازی و قیرپاشی شده و توسط راهداری آسفالت شد و آسفالت امیرنان به کذلک به طول دو کیلومتر در شهرستان طالقان تا دو هقته آتی آماده بهره برداری است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در را ه های روستایی ساوجبلاغ گفت: تکمیل راه روستایی ولیان – اسکولدره – سپیدداران – سیرود به طول پنج کیلومتر مورد تعهد این اداره کل است که از این مسیر ولیان – اسکولدره به طول دو کیلومتر در حال زیر سازی بوده و آسفالت آن نیز انجام خواهد شد و در مسیر روستایی بریانچال نیز که مقرر است به طول پنج کیلومتر بهسازی انجام شود در حال مطالعه و برآورد می باشد.

همچنین در حوزه ساوجبلاغ محورهای کوشکذر و قاسم آباد نیز در مجموع به طول ۵.۵ کیلومتر از محل اعتبارات تملک دارایی روکش آسفالت شده است.

محمودی افزود: بهسازی و روکش دو کیلومتر راه روستایی مورد تعهد در روستای حسن آباد شهرستان اشتهارد نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بهره مندی از راه مناسب و خدمات شایسته حق مردم و ساکنین روستاها است، ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات مناسب و انجام حمایت‌های لازم تمامی روستاهای استان از راه مناسب و ایمن برخوردار شوند.

گفتنی است در استان البرز ۹۲۷ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که از این میزان ۷۸۱ کیلومتر آن آسفالته و ۱۴۵ کیلومتر آن شوسه است و از اواخر سال ۹۸ نگهداری و توسعه راه های روستایی از اداره کل راه و شهرسازی منفک و به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای واگذار شد.

کد خبر: ۵۱٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha