۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
 وزیر صمت فردا به کرمان  سفر می کند/ بررسی مشکلات فعالان اقتصادی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

 وزیر صمت فردا به کرمان  سفر می کند/ بررسی مشکلات فعالان اقتصادی

کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از سفر وزیر صمت طی پنجشنبه هفته جاری به استان کرمان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، محمدرضا پورابراهیمی، در تشریح سفر وزیر صنعت به کرمان هدف از برگزاری این نشست مشترک را بررسی آخرین اقدامات وزارت صمت در زمینه موضوعات ملی و استانی عنوان و تصریح کرد: یکی از محورهای مهم این موضوعات بررسی آخرین اقدامات توافقات اخیر بین مجلس و دولت در زمینه وضعیت صادرات کشور است.

وی اعلام کرد: با توجه به توافقات انجام شده بین کمیسیون اقتصادی و وزارت صمت در آخرین نشست مشترک در مجلس شورای اسلامی، قرار است آخرین وضعیت اقدامات در مورد موضوعات مربوط به تسهیل و رفع محدودیت های بانک مرکزی در حوزه صادرات غیرنفتی در زمینه پیمان سپاری ارزی و محدودیت های ناشی از کارت های بازرگانی کشور در حوزه ملی و استانی مورد بررسی قرار گیرد و عملیاتی و رفع شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مشکلات در نشست مشترک فعالان اقتصادی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی این استان مورد بررسی و رفع قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: یکی از محورهای مهمی که در نشست مشترک فعالان اقتصادی و وزیر صنعت، معدن و تجارت، مطرح خواهد شد، موضوع کاهش محدودیت های ناشی از حوزه صادرات برای فعالان و بازرگانان اقتصادی است که به عبارتی کاهش محدودیت های ناشی از صادرات است.

پورابراهیمی گفت: در این نشست آخرین وضعیت صادرات غیرنفتی و اقدامات وزارت صمت بر اساس توافقات انجام شده بین وزارتخانه و کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: دومین موضوع قابل طرح در نشست مشترک فعالان اقتصادی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار، نمایندگان و بخش خصوصی، مصوبات اخیر وزارت صمت در پیگیری های انجام شده در زمینه آزادسازی معادن حبس شده در کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۰ درصد از ظرفیت معدنی کشور در استان کرمان قرار دارد تصریح کرد: آخرین اقدامات در حوزه فعال شدن معادن غیرفعال این استان در این نشست مورد بررسی قرار می گیرد که بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: موضوع سوم قابل طرح در نشست مشترک فعالان اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار، نمایندگان و بخش خصوصی کرمان، مشکلات مربوط به رفع موانع تولید است که محوریت این امر به عهده وزارت صمت قرار دارد.

پورابراهیمی افزود: همچنین مجموع طرح های بزرگ اقتصادی و سرمایه گذاری های بزرگ استان کرمان که دچار مشکلاتی شده اند و مشکلات آنها در زمینه وزارت صمت است در این نشست مشترک مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: موضوع صنایع تبدیلی بخش کشاورزی نیز یکی از محورهای مهم نشست مشترک فعالان اقتصاد ی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کرمان خواهد بود که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در نخستین سفر وزیر صمت به کرمان شاهد اتفاقات مثبتی برای بخش بازرگانی خارجی و معدن در استان کرمان باشیم و خروجی اقدامات به ظرفیت اقتصادی کشور و این استان کمک کند.

کد خبر: ۵۱٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha