۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
۳۳درصد واحدهای مسکونی روستایی درمحدوده گسل زنجان مقاوم سازی شد
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

۳۳درصد واحدهای مسکونی روستایی درمحدوده گسل زنجان مقاوم سازی شد

زنجان- خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن زنجان با بیان اینکه ۱۵۳ روستای استان با ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی در محدوده گسل قرار دارند، گفت: از این تعداد پنج هزار و ۹۲۱ واحد معادل ۳۳ درصد مقاوم سازی شد.

رضا خواجه‌ای در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در زنجان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی وجود دارد، گفت: تاکنون ۵۳ درصد از این واحدهای مسکونی روستایی استان معادل ۴۹ هزار و ۳۰۱ واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده  است.

وی با بیان اینکه تعداد روستاهای محدوده گسل در زنجان ۱۵۳ روستا با ۱۸  هزار و ۷۳۴واحد مسکونی است، اظهار کرد: از این تعداد پنج هزار و ۹۲۱ واحد معادل ۳۳ درصد مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: توجه به مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی باعث ماندگاری روستاییان در روستاها می شود.

خواجه ای با بیان اینکه دو هزار واحد مسکونی در قالب مسکن محرومین در زنجان احداث می‌شود، تاکید کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان و همکاری بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: تاکنون ۹۹ درصد ابلاغ سهمیه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در بانک‌های عامل انعقاد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان افزود: این بنیاد برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی درسالجاری برنامه ریزی لازم را دارد.

کد خبر: ۵۱٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha