۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
دولت ارزهای حاصل از صادرات بخش دولتی را به چرخه اقتصاد بازنگردانده است
نماینده مردم تهران در مجلس:

دولت ارزهای حاصل از صادرات بخش دولتی را به چرخه اقتصاد بازنگردانده است

شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه از میزان فروش فرآورده‌ها و منابع حاصل از آن اطلاع دارد، بیان کرد: با وجود آنکه دولت فرآورده‌های نفتی را صادر کرده اما ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصادی کشور بازنگردانده است.

به گزارش بازار، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص "ارزهای دولتی در یک حساب ویژه"؛ وجود حساب «پنهان» ارزهای دولتی را رد کرد و گفت: وقتی ارزهای بانک مرکزی به صادرکنندگان حوزه پتروشیمی و هلدینگ‌ها داده می‌شود تا کار صادرات را انجام دهند، صادرکنندگان نیز باید ارزها را به موقع به بانک مرکزی برگردانند و اگر این کار دیر انجام شود، باعث افزایش قیمت ارز می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر این کار یعنی دیرکرد در بازگرداندن ارزهای صادراتی توسط دولت انجام شود، نتیجه بسیار بدتری خواهد داشت، ادامه داد: ایجاد حساب ویژه ارزهای دولتی ممکن است یک اقدام سیاسی باشد و این موضوع را باید از خود دولت پیگیری کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه به دلیل مسئولیت خود در کمیسیون، از میزان فروش فرآورده‌ها و منابع حاصل از آن اطلاع دارم، بیان کرد: با وجود آنکه دولت فرآورده‌های نفتی را صادر کرده است اما ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصادی کشور بازنگردانده است و این تاخیر غیر قابل توجیه است.

وی تصریح کرد: همچنان که دولت انتظار دارد صادرکنندگان بخش‌خصوصی به تعهد خودشان در سریع‌ترین زمان ممکن عمل کنند و ارزهای حاصل از صادرات را به چرخه اقتصادی کشور باز گردانند، خود دولت باید در خط مقدم این کار باشد نه اینکه دولت در بازگشت ارزهای حاصل از صادرات تاخیر ایجاد کند.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات دولتی باعث کاهش تنش‌های ارزی می‌شود، عنوان کرد: وضعیت درآمدهای ارزی نسبت به سال ۹۸ بهتر است و مشخص نیست چرا ارزهای حاصل از صادرات در اختیار کل اقتصاد کشور قرار نمی‌گیرد.

کد خبر: ۵۱٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha