۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
ظرفیت‌ تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر افزایش یافت
تشریح اقدامات توسعه‌ای بنادر ایران در دوران تحریم؛

ظرفیت‌ تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر افزایش یافت

به رغم شدیدترین تحریم‌های غیرقانونی آمریکا؛ فعالیت‌های توسعه‌ای در بنادر کشور متوقف نشده و پروژه‌های توسعه‌ای در بنادر ایران با سرعت در حال اجرا است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی به رغم مواجه شدن با چالش‌های تحریم که منجر به بروز مشکلاتی نظیر کمبود منابع مالی برای ایجاد و توسعه زیرساخت های پیشرفته و روزآمد، عدم پشتیبانی مناسب از طرح‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل دریایی بود؛ با رویکرد تبدیل تهدید به فرصت، توجه جدی خود را به ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مورد نیاز برای تخلیه و بارگیری و نگهداری ایمن و امن کالا در بنادر معطوف کرد.

سازمان بنادر و دریانوردی به پشتوانه نیروی انسانی کارآمد و بسیج امکانات و منابع خود؛ موفق شد ضمن اجرای تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های توسعه‌ای و بهبود فرآیندهای کاری، نسبت به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و متوقف شده سال‌های قبل بنادر، اقدام کند.

از جمله پروژه های توسعه ای؛ تأمین و بهره‌برداری از تجهیزات فاز۲ طرح توسعه بندر شهیدرجایی، آغاز عملیات اجرایی فاز۳ این بندر با هدف افزایش ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری از ۶ به ۸ میلیون TEU و احداث سه پست اسکله به طول ۱۴۰۰ متر است.

همچنین در بندر چابهار، پروژه تأمین تجهیزات فازاول طرح توسعه بندرشهیدبهشتی شامل تحویل قطعی و بهره‌برداری از تعداد ۹ دستگاه انواع جرثقیل موبایل ساحلی و محوطه ای، ۸ دستگاه صفافی کانتینر خالی، تحویل و بهره‌برداری از ۸ دستگاه مکنده غلات به انجام رسید.

از این رو با طرح‌های توسعه‌ای، به طور پیوسته ظرفیت اسمی بنادر بازرگانی کشور طی دهه اخیر( ۱۳۹۸- ۱۳۸۸) با متوسط رشد سالیانه ۵,۴ درصد از رقم ۱۴۲.۲ میلیون تن در ابتدای سال ۸۸ به رقم ۲۴۰ میلیون تن در پایان سال ۹۸ افزایش یافت و همچنین هدف سال ۹۸ به میزان ۱۰۲ درصد تحقق یافت.

کد خبر: ۵۱٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha