۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
بهره برداری از ۶۰۰ کیلومتر شبکه آزادراهی تا پایان سال ۱۴۰۰ در کشور
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور خبرداد:

بهره برداری از ۶۰۰ کیلومتر شبکه آزادراهی تا پایان سال ۱۴۰۰ در کشور

همدان - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور گفت: طی امسال و سال آینده حدود ۶۰۰ کیلومتر از شبکه آزادراهی کشور که عملیات اجرایی آنها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار؛ خیرالله خادمی ظهر دوشنبه در آیین آغاز ریل گذاری راه آهن همدان- سنندج بابیان اینکه در بخش توسعه ریلی اقدامات بزرگی در حال انجام است، گفت:  در حال حاضر در شش نقطه کشور عملیات ریل گذاری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با تامین تجهیزات و تولید ریل ملی در داخل کشور، توسعه راه آهن روز به روز شتاب می‌گیرد؛ گفت: رسیدن ریل به استان همدان سرآغازی برای توسعه ریلی غرب کشور است.

خادمی با بیان اینکه فعالیت راه آهن همدان - سنندج و همدان - کرمانشاه در توسعه  غرب کشور  اهمیت دارد، گفت: امسال با تمام گرفتاری‌های مالی برای این پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد ضمن اینکه از پروژه‌هایی است که صورت وضعیت پیمانکاران نیز در اجرای آن به روز است.

در توسعه شبکه آزادراهی کشور یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در دست ساخت است که امسال و سال آینده ۶۰۰ کیلومتر آن به بهره برداری می رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی و به توسعه آزادراه در کشور اشاره کرد و افزود: در توسعه شبکه آزادراهی کشور یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در دست ساخت است که امسال و سال آینده ۶۰۰ کیلومتر آن به بهره برداری می رسد.

وی با یادآوری اینکه بیشتر طرح های آزادراهی در دست ساخت تا ۸۰ درصد پیشرفت دارند، گفت: همچنین هفت هزار و ۸۰۰ مسیر بزرگراهی در کشور در حال انجام است که طبق برنامه وزارت‌خانه باید یک‌هزار و ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور تحویل دهیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان نیز گفت: مسیر راه‌آهن همدان-سنندج از ایستگاه راه‌آهن همدان منشعب می‌شود و با عبور از حوالی شهرهای بهار، لالجین، صالح‌آباد، قروه و دهگلان به ایستگاه سنندج منتهی می‌شود.

داریوش حسینی بیان کرد: عملیات ریل‌گذاری مکانیزه این خط ریلی که از طریق جرثقیل مکانیکی انجام می‌شود، از نزدیک ایستگاه همدان آغاز می‌شود.

حسینی ابراز امیدواری کرد: با تأمین مصالح روسازی داخلی کشور که همان ریل ملی است، ادامه ریل‌گذاری این مسیر را به صورت مداوم و سریع انجام دهیم و بلافاصله پس از زیرسازی، روسازی هم انجام شود.

وی با بیان اینکه در این طرح از ریل تولید ملی استفاده خواهیم کرد، اظهار کرد: در این خط ریلی ۲۹۶ هزار قطعه تراورس مصرف شده است و پیش‌بینی می‌شود، برای این خط ریلی ۲۱ هزار تن ریل لازم داشته باشیم.

کد خبر: ۵۱٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha