۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
ایران خودرو دیزل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به شهرداری تهران تحویل داد
افزایش عمق ساخت داخل به ۳۰ درصد رسید

ایران خودرو دیزل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به شهرداری تهران تحویل داد

ایران خودرو دیزل قصد دارد عملیات ساخت ۱۵۰ دستگاه دیگر را به سرعت به اتمام برساند و آن‌ها را هم به شهرداری تحویل دهد.

بازار؛ گروه خودرو: اواخر خردادماه سال جاری بود که قرارداد ۲۵٠ دستگاه اتوبوس و میبی بوس میان ایران‌خودرو دیزل و شهرداری تهران منعقد شد و حالا این شرکت خودروساز توانست امروز نزدیک به نیمی از خودروها را تحویل شهرداری تهران دهد. براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است تا سه ماه دیگر، ۱۵۰ دستگاه دیگر نیز تحویل داده شود.

در این مراسم که با حضور رییس و اعضای شورای شهر تهران، شهردار تهران، مدیران شهرداری و همچنین مدیران عامل ایران‌خودرو دیزل و ایران‌خودرو برگزارشد، فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به اینکه این دستاورد تنها به واسطه اعتماد مدیران شهری، به توان و ظرفیت جوانان ایرانی گروه صنعتی ایران خودرو دیزل، محقق شده است، گفت: در داخل گروه ایران‌خودرو نیز، موفقیت‌های به دست آمده چه در حوزه خودروهای تجاری و چه در سواری‌ها، مرهون تلاش جهادی همه اعضای خانواده ایران‌خودرو و ایران‌خودرو دیزل است.

وی با اشاره به اینکه امسال بعد از ۱۰ سال، خط تولید اتوبوس در شرکت ایران‌خودرو دیزل احیا شده است، افزود: قرار براین است که هر ماه، ۴٠ دستگاه محصولات مسافری تولید و در اختیار مردم عزیز ایران قرار گیرد.

مقیمی ضمن ابراز امیدواری از اینکه قرار است این تعداد تا فروردین ۱۴٠٠، به بیش از ۶٠ دستگاه در ماه برسد، ادامه داد: ارزبری این اتوبوس‌ها از ۵٠ هزار یورو به کمتر از ۴٠ هزار یورو رسیده است. امروز شرکت ایدم که زیرمجموعه ایران‌خودرو دیزل است با سه شیفت کاری، هدف را تامین اتوبوس برقی برای ناوگان عمومی کشور در آینده‌ای نزدیک قرار داده است.

 یکی از زیرمجموعه های ایران‌خودرو دیزل با سه شیفت کاری، برنامه تامین اتوبوس برقی برای ناوگان عمومی کشور در آینده‌ای نزدیک را در دست دارد

مدیرعامل ایران‌خودرو ضمن اشاره به اینکه در بحث تعمیق داخلی‌سازی تا امروز به ۳۰ درصد رسیده‌ایم، گفت: تا ابتدای سال آینده این میزان به حدود ۷۰ درصد خواهد رسید. اکنون بحث وحدت را بین خودروسازان جدی گرفته و رقبای سابق به جای دست بالای دست گذاشتن، دست در دست هم گذاشته و به سمت استقلال صنعتی و ارتقای کیفیت جرکت می‌کنند.

در ادامه این مراسم، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک تهران نیز بیان کرد: متروی تهران بیش از ۱۲٠ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. برای اتوبوسرانی نیز بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع لازم داریم که نمی‌توان همه آن را از مردم مطالبه کرد. سهم دولت باید به موقع و کامل پرداخت شود، چراکه آنچه بر روی کاغذ تصویب می‌شود تا زمانیکه اجرایی نشود، بی‌حاصل است. ما از دولت به سبب عدم پرداخت سهم خود گلایه و درخواست داریم اگر کمک نمی‌کند، حداقل با افزایش قیمت مانع کار ما نشود. متاسفانه باید یگویم که هیچ کلانشهری در جهان مظلوم‌تر و محروم‌تر از تهران در حوزه حمل و نقل عمومی نیست.

پیروز حناچی، شهردار تهران نیز در بخشی دیگر از این مراسم گفت: زمانیکه با ایران‌خودرو دیزل قرارداد می‌بستیم، خیلی‌ها به ما گفتند که با توجه به افزایش لحظه‌ای نرخ دلار، ایران‌خودرو دیزل نخواهد توانست به تعهد خود عمل کند؛ اما دیدیم که توانست و امروز شاهد ورود بخش اول اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های با استاندارد روز دنیا و یورو ۵ به ناوگان عمومی تهران هستیم.

وی با اشاره به اینکه فشارها و پیگیری‌های ما از دولت ادامه دارد، اما امید چندانی نداریم که کمکی از آن سو دریافت شود، تاکید کرد: با این حال امیدواریم که باز هم خبرهایی خوب برای مردم تهران داشته باشیم.

در پایان این مراسم، از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های تحویلی به شهرداری تهران رونمایی شد.

کد خبر: ۵۱٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha