۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
طرح آب‌رسانی پایدار در سرخه به بهره‌برداری رسید؛ تأمین ۱.۷ میلیون مترمکعب آب
گزارش خبری؛

طرح آب‌رسانی پایدار در سرخه به بهره‌برداری رسید؛ تأمین ۱.۷ میلیون مترمکعب آب

سرخه- طرح آب‌رسانی پایدار در سرخه با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید و در این طرح انتقال یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در سال برای افق ۱۴۲۵ پیش‌بینی و مجوزهای لازم صادر شد.

به گزارش خبرنگار بازار، طرح آب‌رسانی پایدار در سرخه بعدازظهر دوشنبه با حضور وزیر نیرو رضا اردکانیان و مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید و در این طرح انتقال یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در سال برای افق ۱۴۲۵ پیش‌بینی و مجوزهای لازم صادر شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در این مراسم ضمن بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در کمتر از یک سال در سطح دو استان تهران و سمنان به انجام رسید، اظهار داشت: این طرح در سفر دوم رئیس‌جمهوری تصویب و پس از انجام مطالعات لازم و بررسی‌های کارشناسی باهدف تأمین آب ۱۳ روستای شهرستان فیروزکوه از توابع استان تهران و تأمین آب شهرستان سرخه از توابع استان سمنان ابلاغ شد.

محمد طاهری بابیان اینکه آب آشامیدنی مردم سرخه تاکنون از دو منبع آب‌شیرین‌کن با ۳۳ لیتر بر ثانیه تأمین می‌شد، افزود: با بهره‌برداری از این طرح با افق ۱.۷ میلیون مترمکعب، ۵۵ لیتر در ثانیه آب شرب مردم این شهرستان را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده است، گفت: در اجرای این طرح ۸۱ کیلومتر خط اصلی انتقال آب، خط انتقال و تأمین برق ۲۰ کیلوولت و ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب و تأسیسات فنی و مهندسی مربوطه نیز انجام‌شده است.

تأمین آب شرب پایدار و باکیفیت
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در این آئین با اشاره به اینکه این طرح به‌عنوان یکی از پروژه‌های سخت به لحاظ مشخصات توپوگرافی محسوب می‌شود، اظهار داشت: یکی از ثمرات ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی را در این پروژه به لحاظ سرعت و دقت در انجام کار شاهد هستیم.

محمدرضا بختیاری بابیان اینکه تأمین آب شرب پایدار باکیفیت مهم‌ترین رویکرد وزارت نیرو از اجرای این طرح است، تأکید کرد: تا پیش‌ازاین EC آب در سرخه معادل یک هزار و ۲۰۰ بود این در حالی است که کنون آب منتقل‌شده دارای Ec ۶۰۰ با نیترات زیر ۱۰ است.

وی ابراز داشت: این آب که یکی از باکیفیت‌ترین آب‌های شرب کشور محسوب می‌شود و این امر در حالی است که بیش از ۴۳ کیلومتر از خط انتقال این پروژه در استان تهران و شهرستان فیروزکوه با ۸۰۰ متر هد استاتیک ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۵۱٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha