۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
 انتخابات امریکا اثر تعیین کننده ای بر اقتصاد ایران ندارد
یک فعال اقتصادی:

انتخابات امریکا اثر تعیین کننده ای بر اقتصاد ایران ندارد

مسعود زاده کارشناس حوزه دریایی گفت: تا زمانی که نتوانیم در حوزه های اقتصادی به توانایی های داخلی خود اتکا کنیم، هیچ عاملی نمی تواند استقلال و منافع ملی ما را تامین کند.

بازار؛ گروه صنعت:  یک فعال حوزه اقتصادی با بیان اینکه انتخابات امریکا اثر تعیین کننده ای بر اقتصاد ملی ایران ندارد، گفت: ۴۰ سال تجربه به ما نشان داده که باید درحوزه های اقتصادی برتوانایی های داخلی و درونزایی خود اتکا کنیم.

«پیمان مسعودزاده» در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: قطعا بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم های ظالمانه و فشار حداکثری امریکا است، اما بخش عمده ای از مشکلات اقتصاد ملی به نحوه عملکرد ما در این حوزه برمی گردد.

وی تاکید کرد: تجربه ۴۰ سال گذشته نشان داده که دولتمردان امریکایی همواره به دنبال سیطره بر سایر کشورها هستند و در تمام دوران روسای جمهور امریکا نگاه بالا به پایین داشتند تا با ارعاب و تهدید، منابع ملت ها را تصاحب کنند و تفاوت تنها در نحوه اعمال قدرت بوده که گاهی علنی و خشن و گاهی با استفاده از نظامات بین المللی و با ادعای بشر دوستانه و سایر توجیهات بین المللی بوده است.  

این کارشناس صنایع دریایی کشور یادآورشد: هرچند که روسای جمهور امریکا در هر دوره تغییر می کنند، اما همه آنها با روش های متفاوت این یک هدف را دنبال می کنند.

مسعودزاده تصریح کرد: تا زمانی که نتوانیم در حوزه های اقتصادی به توانایی های داخلی خود اتکا کنیم، هیچ عاملی نمی تواند استقلال و منافع ملی ما را تامین کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مولفه های پیچیده ای دارد، اظهارداشت: نگاه به صادرات و ارزی آوری، تولید محوری، به جای سفته بازی و واسطه گری می تواند با عزم متخصصان داخلی اقتصاد کشور را متحول کند.

این فعال حوزه اقتصادی و صنعتی تاکید کرد: هر کشوری برای رسیدن به توسعه پایدار به یکی از صنایع و یا صنعت مادر خود توجه ویژه ای دارد تا در اولویت برنامه های اقتصادی دولت، به عنوان محور توسعه قرار گیرد.

دولتمردان امریکایی همواره به دنبال سیطره بر سایر کشورها هستند و در تمام دوران روسای جمهور امریکا نگاه بالا به پایین داشتند تا با ارعاب و تهدید، منابع ملت ها را تصاحب کنند و تفاوت تنها در نحوه اعمال قدرت بوده که گاهی علنی و خشن و گاهی با استفاده از نظامات بین المللی و با ادعای بشر دوستانه و سایر توجیهات بین المللی بوده است


وی اظهارداشت: ما در ایران استراتژی و برنامه ریزی خاصی برای توسعه نداریم و صنعت خاصی را نیز برای توسعه پایدار در نظر نگرفته ایم تا توسعه ملی ما بر روی آن پاشنه بچرخد.

این کارشناس حوزه اقتصادی معتقد است: در برخی ازکشورها گردشگری، کشاورزی، تکنولوژی و صنایع الکترونیکی، صنایع دریایی، شیلات و یا دامپروری محور توسعه و درآمدزایی ارزی است، اما در ایران برنامه خاصی برای توسعه نداریم در حالی که منابع ما آنقدر نیست که بتوانیم بر تمام بخش های اقتصادی متمرکز شویم.

مسعودزاده در پایان با بیان اینکه وجود مزیت نسبی یکی از معیارهای مهم اقتصادی جهت برنامه ریزی و سرمایه گذاری است، تاکید کرد: در صورتی که بتوانیم با برنامه ریزی مناسب بر مزیت های نسبی بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی کشور متمرکز شویم، با توسعه صادرات، و ارز آوری ارزش افزوده بیشتری نصیب اقتصاد ملی می شود و این مهمترین راه توسعه اقتصادی کشور است.

کد خبر: ۵۱٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha