۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مجلس باید زمینه ساز تامین سبد کالاهای اساسی خانوارها باشد
در بررسی طرح حمایت معیشتی از خانوارهای ۵ دهک پایین جامعه مطرح شد

مجلس باید زمینه ساز تامین سبد کالاهای اساسی خانوارها باشد

نمایندگان موافق و مخالف طرح دوفوریتی حمایت معیشتی از خانوارهای ۵ دهک پایین جامعه نظرات خود را برای رد و پذیرش این امر مطرح کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، کمال علی پورخنکداری در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح دوفوریتی حمایت معیشتی از خانوارهای ۵ دهک پایین جامعه، گفت: مجلس باید به معیشت و اقتصاد مردم توجه داشته باشد.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز همه نمایندگان و مسئولان نگران وضعیت اقتصادی جامعه هستند زیرا شاهد تورم افسارگسیخته هستیم.

وی افزود: نمایندگان مجلس باید گوش شنوای مردم باشند و در راستای کاهش فشار اقتصادی بر دهک های پایین جامعه تلاش کنند.

مهدی عسگری در مخالفت با طرح دو فوریتی مذکور، گفت: این طرح با طرح کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تداخل دارد و افکار عمومی نیز چنین اقداماتی را نمی پذیرد.

نماینده کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس باید به انجام امور حکیمانه و سنجیده شناخته شود از این رو انجام اقدامات هیجانی دردی از مردم دوا نمی کند.

وی افزود: هزینه اجرای این طرح پیش بینی نشده و محل تامین اعتبار آن نامشخص است که این امر سبب ارسال موج منفی به بازار ارز می شود.

در ادامه محمود احمدی بیغش در مخالفت با طرح دو فوریتی یاد شده، گفت: بدون شک همه نمایندگان از وضعیت اقتصادی مردم ناراحت هستند و در دیدارهای چهره به چهره مردم نیز از آن ها سوالاتی را در خصوص نحوه رفع مشکلات می پرسند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طرح ۳۰ هزار میلیارد تومانی را برای کمک به معیشت مردم ارائه داده است از این رو طرح مذکور نمی تواند راهگشا باشد.

وی افزود: به نظر می رسد می توان در بودجه سال آینده در خصوص مفاد این طرح بحث و بررسی صورت گیرد تا شاهد کاهش مشکلات مردم باشیم.

همچنین فرهاد بشیری در موافقت با طرح دوفوریتی حمایت معیشتی از خانوارهای ۵ دهک پایین جامعه، گفت: تحریم های اقتصادی سبب افزایش فشار بر جامعه می شود لذا باید با ارائه راهکارهایی این امر را خنثی کنیم.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان باید تلاش کنند زمینه تامین سبد کالاهای اساسی خانوارها، همچنین تخفیف بهای مصرفی آب و برق و گاز خانوارهای محروم و همچنین کمک به تامین اجاره بهای مسکن این خانوارها فراهم شود.

کد خبر: ۵۱٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha