۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شرب شهر ملایر کامل شده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:

عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شرب شهر ملایر کامل شده است

همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان بابیان اینکه عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شرب شهر ملایر نیز کامل شده است، گفت: سد کلان ملایر دارای ۴۱ میلیون مترمکعب آب است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان؛ منصور ستوده با اشاره به اینکه سد کلان ملایر دارای ۴۱ میلیون مترمکعب آب است، اظهار کرد: ۹۲ درصد از حجم مخزن سد کلان ملایر پر است و امیدواریم با اعتباراتی که امسال جذب خواهد شد خط آبرسانی به ملایر کامل شود.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه آب شرب شهر ملایر نیز کامل شده است، عنوان کرد: تا ۲۲ بهمن امسال بخشی از آب شرب شهر ملایر را از طریق این سد و تصفیه خانه تأمین خواهیم کرد و مابقی در سال آینده با تکمیل خط انتقال انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه خط آبرسانی از سد سرابی تویسرکان نیز تمام شده است، افزود: سد سرابی تویسرکان ۵.۸ میلیون مترمکعب آب دارد که به طور موقت ۶۰ تا ۷۰ لیتر در ثانیه برای مصرف شرب شهر تویسرکان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه سد سرابی تویسرکان ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: سیستم DAF این پروژه از طریق خرید خارجی توسط سرمایه گذار انجام شده و امیدواریم هرچه سریعتر این سیستم را وارد کشور کنند و ۳۵ درصد باقیمانده تصفیه خانه را تکمیل کنند تا آب شرب کل شهر تویسرکان تأمین شود.

ستوده با اشاره به اینکه ۱۷ درصد از حجم مخزن سد شنجور رزن آب دارد، بیان کرد: سد نعمت آباد نیز در حال حاضر دو میلیون مترمکعب آب دارد که فقط برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۵۱٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha