۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
سردخانه محصولات کشاورزی در لرستان احداث می‌شود
مدیر باغبانی جهادکشاورزی لرستان:

سردخانه محصولات کشاورزی در لرستان احداث می‌شود

لرستان- احمدوندی، مدیر باغبانی جهادکشاورزی لرستان گفت: مجوز احداث سردخانه محصولات کشاورزی در استان گرفته شده و در حال انجام مراحل بانکی آن هستیم.

علیرضا احمدوندی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: انارهای درجه یک و دو تولید لرستان را صادر می‌کنیم یا اینکه توسط استان‌های همجوار خریداری می‌شوند اما انار درجه سه و چهار که ممکن است از نظر اندازه، کوچکتر و مرغوبیت کمتری داشته باشد را به رب تبدیل می‌کنیم.

وی افزود: رب اناری که در لرستان تولید می‌شود کیفیت بالایی دارد چون برای فرآیند رب‌گیری از دستگاه‌های مدرن استفاده می‌شود، البته باید حتماً صاحب کارخانه سرمایه در گردش داشته باشد تا بتواند انار را خریداری و به رب تبدیل کند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان، آفتاب‌سوختگی، گرانی کود و دانش کم باغداران را از مهمترین مشکلات انارکاران دانست و عنوان کرد: البته با توجه به افزایش قیمت انار، کشاورزان قادر به خرید کود هستند؛ همچنین در دو سال اخیر ما با مدیریت ترویجی سطح آگاهی کشاورزان را بالا برده‌ایم.

وی با بیان اینکه در لرستان یک کارخانه سبد سازی در حال احداث است تا نیاز نباشد از استان‌های همجوار سبد وارد کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر مجوز ساخت سردخانه را نیز گرفته‌ایم و در حال انجام کارهای بانکی آن هستیم تا در سال‌های آتی بتوانیم انار را حدود ۴۰ یا ۵۰ روز در سردخانه نگهداری کنیم و با قیمت بیشتر و بهتری در شب یلدا عرضه کنیم ضمن اینکه انبار فنی هم در همان محل توسط تعاونی انارکاران ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۵۱٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha