۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
در بخش گاو شیری فقط ۳۵ درصد نهاده های مورد نیاز خود را دولتی دریافت کرده ایم
رئیس انجمن صنفی گاوداران:

در بخش گاو شیری فقط ۳۵ درصد نهاده های مورد نیاز خود را دولتی دریافت کرده ایم

مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: در سامانه بازارگاه نهاده ای وجود ندارد که بتوانیم آن را تهیه کنیم و دامداران نهاده مورد نیاز خود را با چند برابر قیمت مصوب از بازار آزاد تهیه می کنند.

به گزارش بازار، سید احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: وضع دامداران بسیار خراب است و امسال تاکنون توانسته ایم در بخش گاو شیری فقط ۳۵ درصد نهاده های مورد نیاز خود را دولتی دریافت کنیم و ۶۵ درصد باقیمانده را از بازار آزاد تهیه کرده ایم.

وی افزود: در بخش پرواربندی و گوساله های گوشتی تاکنون هیچ نهاده ای با قیمت دولتی به ما اختصاص نیافته است و اکنون دامدار گوشت را ۵ ـ ۶ هزار تومان زیر قیمت تمام شده می فروشد.

مقدسی گفت: در سامانه بازارگاه نهاده ای وجود ندارد که بتوانیم آن را تهیه کنیم و دامداران نهاده مورد نیاز خود را با چند برابر قیمت مصوب از بازار آزاد تهیه می کنند.

وی افزود: در بازارگاه هیچ جایی برای خروج غیر قانونی نهاده ها وجود ندارد و نهاده ها پیش از ورود به سامانه بازارگاه وارد بازار آزاد می شوند.

مقدسی گفت: امروز قیمت جو و ذرت ۳ برابر قیمت مصوب و سویا ۵ برابر در بازار آزاد فروخته می شود.

وی افزود: ثبت سفارش واردات جو در مقایسه با سال گذشته ۸۵ درصد کاهش داشته است و تخصیص ارز و تأمین ارز در کوتاه ترین زمان ممکن اتفاق نمی افتد.

 مقدسی گفت: قیمت گوشت شامل قیمت گذاری نمی شود و پرواربندان، گوشتی که برای آنها کیلویی ۴۴ هزار تومان تمام می شود، بازار از آنها کیلویی ۳۸ هزار تومان می خرد.

کد خبر: ۵۱٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha