۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کارت خرید نهاده در اختیار کشاورزان قرار می گیرد/ سقف تسهیلات به ازای هر هکتار ۲ میلیون تومان
رئیس اداره کل خدمات نوین بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی:

کارت خرید نهاده در اختیار کشاورزان قرار می گیرد/ سقف تسهیلات به ازای هر هکتار ۲ میلیون تومان

یوسفی، رئیس اداره کل خدمات نوین بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی از اعطای کارت خرید نهاده یا کشاورز کارت توسط این بانک به کشاورزان در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، «ایرج یوسفی» افزود: فعلا در کشاورز کارت منابعی برای خرید نهاده در اختیار کشاورزانی که محصول استراتژیک تولید می کنند، قرار می گیرد.

وی اظهارداشت: بانک کشاورزی با همراهی وزارت کشاورزی تصمیم گرفته از طریق کارت خرید نهاده منابعی در اختیار کشاورزان به خصوص تولیدکنندگان محصولات اساسی قرار دهند تا بتوانند نهاده های مورد نیاز خود از جمله سم و کود را به آسانی تهیه کنند.

رئیس اداره کل خدمات نوین بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی گفت: سامانه ای تحت عنوان سیتا در وزارت جهاد کشاورزی از قبل تعریف شده و کشاورزان برای دریافت تسهیلات مزبور باید در این سامانه ثبت نام و در نهایت به بانک معرفی شوند.

وی در ادامه افزود: بانک هم پس از تشکیل پرونده و طی انجام مراحل قانونی تسهیلات مربوطه را به کشاورزان پرداخت می کند.

یوسفی بیان داشت: سقف پرداخت تسهیلات به ازای هر هکتار دو میلیون تومان است به عبارتی هر کشاورز تا ۲۰ میلیون تومان می تواند تسهیلات را به سرعت دریافت کند.

وی ادامه داد: بازپرداخت این تسهیلات بصورت یکساله است و نرخ سود آن ۱۲ درصد یعنی شش درصد کمتر از نرخی که شورای پول و اعتبار تعیین کرده است.

رئیس اداره کل خدمات نوین بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی گفت: ویژگی خوبی که این تسهیلات دارد اینکه کارت های به نحوی طراحی شده که کشاورز فقط با آن می تواند نهاده مورد نیاز خود را تهیه کند به عبارتی این امکان وجود ندارد کشاورز با این کارت بتواند در سایر پایانه های فروشگاهی مثل لوازم خانگی خرید دیگری انجام دهد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا این تسهیلات فقط به محصولات استراتژیک مثل گندم، جو و دانه های روغنی تعلق می گیرد یا در آینده برنامه دارید چنین تسهیلاتی را در اختیار تولید کنندگان سایر محصولات کشاورزی مثل حوزه دام، طیور، آبزیان، زنبورداری و غیره قرار دهید، افزود: زیرساخت های این کارت به نحوی طراحی شده که برای هر نوع محصول دیگری هم می تواند مورد استفاده قرارگیرد.

یوسفی با بیان اینکه بانک کشاورزی به عنوان مجری و بازوی مالی وزارت جهاد کشاورزی است، یادآورشد: سیاست گذاری در بحث واگذاری این کارت ها در بخش های دیگر برعهده وزارت جهاد کشاورزی است بنابراین اگر این وزارتخانه بنا داشته باشد کارت های مزبور را در اختیار سایر بخش ها قرار دهد بانک آمادگی انجام آن را دارد.

کد خبر: ۵۱٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha