۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
۳۷ هزار متر مربع از اراضی منطقه حفاظت شده الموت شرقی رفع تصرف شد

۳۷ هزار متر مربع از اراضی منطقه حفاظت شده الموت شرقی رفع تصرف شد

قزوین- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ۳۷  هزار متر مربع از منابع ملی در منطقه حفاظت شده الموت شرقی در یک عملیات مشترک با یگان‌های منابع طبیعی استان رفع تصرف شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان قزوین، مهدی طاهری اظهار داشت: در یک ماموریت و عملیات مشترک بین یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان قزوین با حضور بیش از ۳۵ مامور و هشت خودرو و به استناد حکم مقام قضایی با تعدادی از افراد متخلف و سودجو برخورد قانونی صورت گرفت.

طاهری گفت:این افراد با کاشت بیش از ۹۵۰ اصله نهال و درخت اقدام به تصرف بیش از ۳۷ هزار متر مربع از منابع ملی کرده بودند که نسبت به رفع تصرف و قلع و قمع نهال در داخل منابع ملی و منطقه حفاظت شده اقدامات لازم انجام شد.

وی افزود: مسیر و مناطق تصرف شده ملی که با از بین بردن درختان و گیاهان با ارزش شامل ارس، زرشک، گون و... تصرف شده بود یکی از بهترین و کم نظیرترین زیستگاه‌های حیات وحش در استان و حتی کشور محسوب می‌شود.

طاهری گفت: برای جلوگیری از تصرف و تخریب محیط زیست و منابع طبیعی باید نقشه کاداست در منطقه حفاظت شده مشخص شود تا ماموران به راحتی مناطق تصرف شده را از حیث ملی و مستثنی بودن تشخیص داده و برخورد لازم را داشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: این عملیات که برای رفع تصرف عرصه‌های ملی در مناطق حفاظت شده الموت صورت گرفت با اراده، همدلی و هماهنگی‌های بین ماموران اجرایی دو اداره کل صورت گرفت که قابل تحسین و تقدیر است.

وی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین شبانه روز در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت این اداره حضور داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی و تخریب محیط زیست و منابع ملی با متخلفان طبق قانون برخورد قاطع خواهند کرد.

کد خبر: ۵۱٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha