۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
عدم تامین به موقع بذر، کشور را دچار مشکل می کند
نماینده مردم بندرترکمن در مجلس:

عدم تامین به موقع بذر، کشور را دچار مشکل می کند

ایری، نماینده مردم بندر ترکمن در مجلس با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تامین بذر گفت: اگر بذر مورد نیاز کشاورزان تا پایان آبان ماه به دست آنها نرسد، کشور دچار مشکلات زیادی می شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، عبدالجلال ایری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص کمبود شدید بذر گندم و جو خصوصاً در استان گلستان گفت: استان گلستان به لحاظ تامین نهاده های کشاورزی نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد. شرکت های طرف قرارداد با وزارت جهاد کشاورزی و ذخیره بذر مردم، دو منبع تامین ارز هستند.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه سال گذشته وزارت صمت طی مصوبه ای گندم و جو را مشمول محصولات مبارزه با احتکار معرفی کرد و کشاورزان مجبور به فروش محصولات خود شدند، افزود: در حال حاضر کشاورزان گندم را ۴ هزار تومان و جو را ۳۵۰۰ تومان خریداری می کنند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان برای تهیه بذر گندم باید سه روز در صف بمانند، افزود: قیمت جو روز گذشته ۵ هزار تومان بود که امروز به ۶ هزار تومان افزایش یافت. این مباحث نیازمند توجه ویژه دولت هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه تامین کنندگان بذر جو و گندم قابل شناسایی هستند، عنوان کرد: کشاورزان حال و روز خوبی ندارند و باید حمایت شوند. اگر بذر مورد نیاز کشاورزان تا پایان آبان ماه به دست آنها نرسد، کشور دچار مشکلات زیادی می شود.

کد خبر: ۵۱٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha