۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
۲۸ میلیون دلار کالا از گمرکات کردستان وارد کشور شده است
ناظر گمرکات کردستان:

۲۸ میلیون دلار کالا از گمرکات کردستان وارد کشور شده است

کردستان- رحمانی‌پور، ناظر گمرکات کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۱۹ هزار و ۴۴۴ تن کالا به ارزش ۲۸ میلیون و ۱۷۲ هزار دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه واردات کالا تنها از گمرک سنندج و باشماق  انجام می شود، اظهار داشت: طی هفت ماهه سال جاری یک هزا رو ۱۵۱ تن کالا به ارزش ۱۰ میلیون و ۷۳۲ هزار دلار کالا از گمرک سنندج وارد شده است.

وی اضافه کرد: از گمرک باشماق مریوان هم در این مدت ۱۸ هزار و ۲۹۳ تن کالا به ارزش ۱۷ میلیون و ۴۳۹ هزار دلار وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات کردستان یادآور شد: در مجموع طی این مدت میزان واردات از از گمرک‌های سنندج و باشماق ۱۹ هزار و ۴۴۴ تن کالا به ارزش ۲۸ مییون و ۱۷۲ هزار دلار بوده است.

رحمانی‌پور اضافه کرد: میزان واردات کالا در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۹ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، واردات و امور مسافری فعال است، گفت: در کل گمرکات کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

کد خبر: ۵۱٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha