۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
هدف از اجرای طرح برق امید؛ بهینه‌سازی مصرف است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

هدف از اجرای طرح برق امید؛ بهینه‌سازی مصرف است

محمدنژاد قاضی محله، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح برق امید در راستای فرهنگسازی به خانواده‌هایی که کمترین مصرف را دارند بیشترین امتیاز را ارائه می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز محمدنژاد قاضی محله، طرح برق امید را برای کشور و مردم سودآور دانست و گفت: توزیع متناسب عدالت در تمامی عرصه‌های خدماتی یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد در این بین با توجه به اینکه برق یکی از خدمات بسیار مفید برای جامعه است و روند مصرف آن رو به افزایش است باید ابتدا فرهنگ مصرف را نهادینه کرد، به همین دلیل طرح برق امید در راستای فرهنگسازی به خانواده‌هایی که کمترین مصرف را دارند بیشترین امتیاز را ارائه می‌دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: از آنجا که محدودیت مالی دولت اجازه نمی‌دهد هر ساله ۵هزار مگاوات انرژی برق مورد نیاز کشور را از طریق احداث نیروگاه تامین کند لذا چاره‌ای به ایجاد منابع مجازی نیست که این منابع مجازی به معنای فعالیت در حوزه بهره‌وری است، درواقع برق موجود را به نحوی مصرف کنیم که سال‌های آینده چندان نیاز به احداث نیروگاه نباشد.

وی افزود: در گام نخست اجرای این طرح، ۸ میلیون ۴۰۰ هزار مشترک از ۳۰میلیون  مشترک از فواید آن برخوردار خواهند شد و مشمول بخشودگی صددرصدی می‌شوند، از طرفی پرمصرف‌ها نیز با جریمه‌های رو به رو خواهند شد.  

محمدنژاد قاضی محله معتقد است هدف از اجرای این طرح به هیچ عنوان کاستن از رفاه خانوار نیست بلکه دولت به دنبال بهینه‌سازی مصرف و اختصاص آن به بخش‌های تولیدی مانند کشاورزی و صنعتی است.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس، با تبلیغات مناسب و اطلاع‌رسانی صحیح، تا ۱۰ درصد از مصرف برق مشترکان خانگی کاهش و به بخش‌های صنعتی و کشاورزی تزریق و باعث رونق بیشتر این بخش‌ها در کشور شود.

کد خبر: ۵۱٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha