۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
مهاجرت روستائیان به شهر به صفر رسیده است
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

مهاجرت روستائیان به شهر به صفر رسیده است

امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور گفت: اگر منابع روستایی را بتوانیم به موقع دریافت و پرداخت کنیم می‌توانیم فرصت‌های جدیدی در روستاها ایجاد کنیم.

به گزارش بازار، عصر روز گذشته (شنبه) طی مراسمی با حضور «سید احسان قاضی‌زاده هاشمی» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از سامانه جامع مزیت‌سنجی شهرستان‌های ایران رونمایی شد.

در این مراسم محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه در امداد امام خمینی (ره) در حوزه اشتغال و توانمندسازی مددجویان خالی بود، اظهار داشت: کارهای خوبی در حوزه اشتغال صورت گرفته است و با راه‌اندازی این سامانه مشاغل هر منطقه بر اساس آن تبیین خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۹۸ درصد از وام‌های دریافتی مددجویان به موقع بازپرداخت می‌شود؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به اشرافی که دارد می‌تواند پایگاه اصلی کمک به نیازمندان غیر از حوزه کاری خود باشد.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ هزار میلیارد تومان برای روستاها مصوب شده است که در ۱۴ هزار میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: از محل تسهیلات نرخ بیکاری به هفت و چهار رسیده که کاهش بیش از یک درصدی داشته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ می‌توان گفت به نقطه صفر مهاجرت روستاها به شهرها رسیدیم، گفت: اگر منابع روستایی را بتوانیم به موقع دریافت و پرداخت کنیم می‌توانیم فرصت‌های جدیدی در روستاها ایجاد کنیم.

حرکت کسب و کارهای بزرگ به سمت واحدهای کوچک و اشتغال خرد
عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز این مراسم با اشاره به اینکه طراحی سامانه جامع مزیت‌سنجی شهرستان‌های ایران از سال ۱۳۹۵ شروع شده است، اظهار داشت: این سامانه نقش نهادها را برای رسیدگی به مناطق توسعه یافته و کمتر توسعه یافته مشخص می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کشور در حوزه اشتغال، کسب و کارهای بزرگ به جای رقابت به سمت واحدهای کوچک و اشتغال خرد رفته است، گفت: در این زمان نقش کمیته امداد امام خمینی (ره) مهم است که خوشبختانه این نهاد انقلابی توانسته به‌خوبی نقش خود را ایفا کند.

کد خبر: ۵۱٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha