۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
پل‌های تخریب شده سیل ۹۵ روستای هشترود در انتظار بازسازی
نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس عنوان کرد؛

پل‌های تخریب شده سیل ۹۵ روستای هشترود در انتظار بازسازی

تبریز- نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس گفت: سیل سال ۹۵ پل‎های چند روستای هشترود را تخریب کرد؛ برای بازسازی این پل‌ها اعتباری درخواست کرده بودیم و قرار بود حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یابد که ظاهرا هنوز اختصاص نیافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، سید حمزه امینی اظهار کرد: بازسازی پل‌های روستاهای سیل‌زده شهرستان هشترود حدود ۶۲ درصد پیشرفت داشته و اعتبار لازم برای تکمیل ۳۸ درصد باقی‌مانده را می‎توان با پیگیری مسوولان از محل اعتبارات استانی تامین کرد.

وی با بیان اینکه توسعه هر شهرستان در گروه توسعه راه‌های آن است، افزود: برای تکمیل اتوبان هشترود- مراغه تلاش زیادی صورت دادیم و توانستیم مشارکت ۲۰ درصدی بانک سپه را جلب کنیم و قرار شد به میزان ۲۲۵ میلیارد تومان مشارکت کند.

 امینی اضافه کرد: تامین ۶۰ درصد اعتبار پروژه نیز به عهده دولت بود که بودجه‌هایی به‌صورت قطره چکانی تخصیص می‌دهد و در حال حاضر پروژه به‌طور کامل متوقف است؛ در واقع هیچ‌گونه اعتباری به پروژه تعلق نمی‌گیرد و احیای مجدد این پروژه بسیار هزینه بر خواهد بود.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: رودخانه‌ای از وسط شهر هشترود عبور می‌کند که در فصول گرم سال با توجه به بوی تعفن آن تا شعاع ۳۰۰ متری اصلا قابل نزدیک شدن نیست و زندگی مردم را مختل کرده است.

وی ادامه داد: از فاضلاب ۹۶ کیلومتری شهرستان هشترود، ۳۴ کیلومتر آن کار شده ولی با این روند کند سال‌ها طول می‌کشد به پایان برسد.

امینی با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب هشترود هم پروژه مهمی است و متاسفانه به جهت کمی جمعیت شهرستان مشارکت مردمی برای پیشبرد این پروژه چندان مناسب نیست، بیان داشت: تکمیل تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان هشترود برای توسعه شهرستان و منطقه بسیار ضروری است.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس خاطرنشان کرد: سیل سال ۹۵ پل‌های چند روستای هشترود را تخریب کرد؛ برای بازسازی این پل‌ها اعتباری درخواست کرده بودیم و قرار بود حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یابد که ظاهرا هنوز اختصاص نیافته است.

کد خبر: ۵۰٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha