۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
مجوز فعالیت ۳ کارگاه صنایع دستی در استان سمنان صادر شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان:

مجوز فعالیت ۳ کارگاه صنایع دستی در استان سمنان صادر شد

سمنان- جمال، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه صنایع دستی یکی از مهمترین موضوعات در سطح استان برای اشتغال و توسعه اقتصادی است، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری مجوز فعالیت سه کارگاه تولید صنایع دستی صادر شده است.

مهدی جمال در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به توسعه صنایع دستی به مثابه یکی از مهمترین راه‌های اشتغال زایی و توانمند کردن جوامع محلی به خصوص روستایی در سطح استان سمنان، بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری توسط اداره کل میراث فرهنگی سه مجوز کارگاهی برای تولید صنایع دستی صادر شده است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۴۲ مجوز تولید انفرادی نیز در سطح استان سمنان صادر شده است، بیان کرد: این کارگاه ها و مجوزها توانسته نزدیک به ۱۰۰ شغل را برای جوانان ایجاد کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه تاکید ما بر احیای سنت‌ها و صنایع دستی منحصر به فرد استان است، گفت: صنایع دستی به واسطه ارزش افزوده‌ای که دارد می‌تواند دارای اهمیت بسزایی در زمینه توانمند سازی اقتصادی هنرمندان باشد.

جمال در ادامه به تکمیل گردشگری توسط میراث فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: مسافران و زائران رضوی که سالانه شمارشان از ۲۰ میلیون هم تجاوز می‌کند می‌تواند بهترین بازار صنایع دستی را برای استان سمنان به ارمغان آورند.

وی درباره حمایت از هنرمندان نیز، توضیح داد: تا پایان شش ماهه نخست سال جاری ۹۲۰ هنرمند صنایع‌دستی استان سمنان تحت پوشش بیمه قرار دارند و تلاش داریم مابقی هنرمندان را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

کد خبر: ۵۰٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha