۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
سالانه ۲۵۰ هزار تن شیر در لرستان تولید می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

سالانه ۲۵۰ هزار تن شیر در لرستان تولید می‌شود

لرستان- حسنی مقدم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن شیر در استان، گفت: امسال میزان تولید شیر نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن شیر در لرستان، اظهار داشت: حدود پنج میلیون واحد دامی در لرستان داریم که شیر مورد نیاز استان را به طور کامل تأمین می‌کنند و حتی تولیدات مازاد به سایر استان‌ها مثل خوزستان، همدان و تهران هم صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال میزان تولید شیر در لرستان نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافته، افزود: کارخانه پگاه استان ممکن است به دلایلی چون قیمت پایین‌تر از استان‌های دیگر شیر وارد کند به همین دلیل ما هم صادرات شیر به خارج استان داریم و هم از استان‌های دیگر شیر وارد می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: از آنجایی که مراکز جمع‌آوری شیر در دست بخش خصوصی است و هزینه‌های جاری بالاست، این موضوع در قیمت شیر تأثیرگذار است که با توسعه تعاونی‌ها درصددیم که این مشکل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه دامداران مشکل تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش دارند، تصریح کرد: نهاده‌های دامی مثل ذرت و یونجه را عمدتاً باید در فصل برداشت آن‌ها که قیمت مناسب‌تری دارند خریداری کرد اما معمولاً دامداران در آن ماه‌ها بنیه مالی ضعیفی دارند که اگر سیستم بانکی تسهیلاتی در اختیار آن‌ها قرار دهد دامداران به راحتی می‌توانند در فصل وفور علوفه نهاده‌ها را با قیمت مناسبی تأمین کنند.

کد خبر: ۵۰٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha