۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
بی توجهی خودروسازان داخلی به عایق بندی برای جلوگیری از ورود صدا به داخل خودرو
آلودگی های صوتی که سرنشینان خودرو را عاصی می کند

بی توجهی خودروسازان داخلی به عایق بندی برای جلوگیری از ورود صدا به داخل خودرو

متاسفانه شرکت‌های خودروسازی داخلی توجه چندانی به عایق بندی صدا در خودرو نمی‌کنند و عموما میزان نویز و صدای تولیدی در آن‌ها به شدت بالا است. این عامل سبب شده که نارضایتی نسبی در بین مشتریان در خصوص محصولاتی وجود داشته باشد.

بازار؛ گروه خودرو: از مهم‌ترین عواملی که سبب از بین رفتن آسایش سرنشینان خودرو می‌شود، حجم زیاد نویز و آلودگی صوتی در هنگام حرکت خودرو به کابین منتقل می‌شود. منابع تولید صدا در خودرو عبارت است از: صدای موتور، صدای اگزوز، صدای گیربکس و اغلب صدای ترمز نیز به اتاق منتقل می‌شود. خودروسازان بزرگ دنیا برای افزایش میزان راحتی سرنشینان توجه خاصی به عایق‌بندی صدا در کابین خودرو می‌کنند.

خودروسازان خارجی علاوه بر ایزولاسیون محفظه سرنشین و استحکام بخشیدن به قطعات بدنه، از مواد میرا کننده صدا و جاذب صدا در خودرو استفاده می‌کنند. متاسفانه شرکت‌های خودروسازی داخلی توجه چندانی به عایق بندی صدا در خودرو نمی‌کنند و عموما میزان نویز و صدای تولیدی در آن‌ها به شدت بالا است.

این عامل سبب شده که نارضایتی نسبی در بین مشتریان در خصوص محصولاتی وجود داشته باشد، اغلب صداهای تولیدی در خودروهای داخلی مربوط به وجود لقی و عدم استحکام در قطعات که نیاز است خودروسازان داخلی در تولیدات جدید خود به این مسئله بیشتر دقت کنند. گفتنی است که این معضل در برخی از خودروهای مونتاژ چینی نیز دیده می‌شود.

کد خبر: ۵۰٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha