۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
تعطیلی اصناف غیرضروری در کرمان/دورکاری ۵۰ درصد اداری‌ها الزامی شد
معاون استاندار کرمان:

تعطیلی اصناف غیرضروری در کرمان/دورکاری ۵۰ درصد اداری‌ها الزامی شد

کرمان- معاون استاندار کرمان از وخیم بودن وضعیت شش شهرستان استان کرمان به دلیل شیوع بحرانی کرونا گفت: محدودیت‌هایی از جمله دورکاری و تعطیلی برخی اصناف در این شهرستان‌ها اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدصادق بصیری ظهر پنجشنبه در نشستی خبری در استانداری کرمان با بیان اینکه وضعیت کرونا در شش شهرستان کرمان، رفسنجان، سیرجان، بافت، بردسیر و زرند بسیار وخیم است، اظهار داشت: به منظور مهار این ویروس لازم است محدودیت‌های جدی در این مناطق اعمال شود که بخشی از آنها امروز به ادارات آنها ابلاغ شده است.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه دورکاری‌ها نیز بر اساس ضوابطی انجام می شود، بیان کرد: اول اینکه دورکاری افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای در اولویت است، دوم اینکه کار ارباب رجوع نباید به هیچ وجه متوقف شود و سوم اینکه دورکاری‌ کارکنان باید به نحوی برنامه ریزی شود که تعطیلی پشت سر هم انگیزه ای برای سفر نباشد به این معنا که کارمندان باید به صورت نوبتی و یک روز درمیان دورکاری انجام دهند.

وی، الزامی شدن دورکاری ۵۰ درصد کارکنان ادارات این شهرستان‌ها را از جمله این محدودیت‌ها برشمرد و افزود: این موضوع به ادارات ابلاغ شده و از امروز قابل اجراست.

بصیری عنوان کرد: از امروز، پنجشنبه هشتم آبان‌ماه، به مدت دو هفته، تمام صنوف به جز اصناف ردیف اول، شامل عرضه کنندگان مایحتاج ضروری مردم، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، سوپرمارکت‌ها، میوه و سبزی فروشی‌ها، مراکز فروش محصولات پروتئینی نظیر قصابی‌ها، مرغ و ماهی فروشی‌ها، میادین میوه و تره بار، لبنیات فروشی، نانوایی‌ها، مراکز تهیه غذاهای آماده بیرون بر، جایگاه‌های سوخت، تعمیر و تأسیسات فنی خودرو و منازل، مراکز بهداشتی، درمانی دولتی و خصوصی، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی پخش دارو و مواد غذایی، مراکز تأمین آمبولانس و داروخانه‌ها، بقیه اصناف تعطیل هستند.

معاون استاندار کرمان همچنین از اعمال محدودیت در مراکز آموزشی خبر داد و گفت: در تمامی شهرستان‌های استان کرمان کلاس‌های درس مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و سایر آموزشکده‌ها آموزش فقط به صورت غیرحضوری باید انجام شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردم این شرایط به سرعت پایان یابد و وضعیت به حالت عادی باز گردد.

کد خبر: ۵۰٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha