۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
معضل نبود بازارچه فروش محصولات کشاورزی در لرستان/ گرانفروشان جریمه می‌شوند
مدیر بازرسی اتاق اصناف لرستان:

معضل نبود بازارچه فروش محصولات کشاورزی در لرستان/ گرانفروشان جریمه می‌شوند

لرستان- قوامی، مدیر بازرسی اتاق اصناف لرستان گفت: تاکنون برای ایجاد بازارچه مستقیم فروش محصولات کشاورزی در لرستان و حذف دلالان به نتیجه نرسیده‌ایم.

اردشیر قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش قیمت محصولات کشاورزی در استان اظهار داشت: کشاورزان معمولاً محصول را ارزان می‌فروشند ولی چون این محصول از چندین واسطه می‌گذرد با قیمت بالایی به دست مصرف‌کننده می‌رسد و یکی از دلایل گرانی خیار و دیگر محصولات نیز همین دلالان هستند.

وی افزود: چندین بار درخواست ایجاد بازارچه در سطح شهر را دادیم همانطور که در شهرهای بزرگ این بازارچه‌ها وجود دارد تا محصولات به‌طور مستقیم از کشاورز خریداری شود و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد، به عبارتی از تولید به مصرف باشد ولی تاکنون در این خصوص به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

مدیر بازرسی اتاق اصناف لرستان بیان کرد: یکی از دلایلی که بازارچه در استان لرستان راه‌اندازی نشده این بوده که مکان و جایگاه‌های زیادی برای ایجاد آن وجود ندارد از طرفی جهاد کشاورزی باید قراردادی با کشاورزان منعقد کند و مبلغی را برای خرید محصول به آنها بپردازد که این کار انجام نشده است.

افزایش بی سابقه شکایات مردمی در اعتراض به گران‌فروشی
وی تصریح کرد: اگر با همین روند نرخ دلار افزایش پیدا کند، گرانی هم ادامه می‌یابد؛ با این که بسیاری از محصولات کشاورزی تولید داخل است اما بالا رفتن قیمت دلار روی قیمت آنها تاثیر گذاشته است.

قوامی با بیان اینکه بالا رفتن قیمت موز هم متأثر از افزایش نرخ ارز و دلار است، گفت: روزانه گزارش ۲۰ تا۳۰ شکایت به ما ارائه می‌شود که تاکنون این حجم از شکایت سابقه نداشته که با انجام بازرسی‌ها و گشت‌های روزانه در سطح شهر پیگیر این موضوع هستیم و با متخلفان برخورد می‌کنیم.

وی عنوان کرد: براساس قانون اگر کسی گرانفروشی کند، این افراد را به کارشناس معرفی می‌کنیم سپس طبق نظر کارشناس مربوطه تشکیل پرونده داده و آن را به تعزیرات تحویل می‌دهیم در نهایت سهم مصرف کننده را گرفته و فروشنده را دو برابر مبلغی که گران فروشی کرده به نفع دولت جریمه می‌کنیم.

کد خبر: ۵۰٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha