۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
واحد توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل زمستان به بهره‌برداری می‌رسد
فرماندار اردبیل:

واحد توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل زمستان به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل- امامی یگانه، فرماندار شهرستان اردبیل گفت: واحد اول نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل در بخش بخار فصل زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مسعود امامی یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل که فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده توان تولید برق را در استان اردبیل افزایش داده است.

وی با بیان اینکه این نیروگاه در بخش‌های مختلف فرصت و زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کرده است، اظهار کرد: این نیروگاه شش واحد گازی دارد که ظرفیت آن  ۹۶۰ مگاوات تولید برق است که در حال حاضر در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

فرماندار اردبیل به طرح‌های توسعه این نیروگاه اشاره کرد و گفت: سه واحد بخار این نیروگاه با توان ۴۸۰ مگاوات در حال اجراست.

امامی یگانه بیان کرد: واحد اول بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در سه ماهه فصل زمستان تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی وجود این نیروگاه عظیم را با سرمایه‌گذاری میلیاردی فرصت خوبی برای توسعه صنعتی و اشتغال استان دانست و افزود: ما خوشحال هستیم که بخش عظیمی از تولید برق استان برای مصارف در بخش صنعتی صرف شده و توان اقتصادی استان را بالا برده است.

فرماندار اردبیل ادامه داد: در کنار این نیروگاه شرکت توزیع برق اردبیل نسبت به احداث نیروگاه‌های با مقیاس کوچک و همچنین نیروگاه‌های خورشیدی اقدام کرده تا استان اردبیل علاوه بر تامین نیاز خود بتواند به پایداری برق شبکه سراسری کمک کند.

کد خبر: ۵۰٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha