۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
زمینه افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده دام و طیور فراهم شود
در جلسه کمیته استانی پیشگیری از آنفلوانزای حاد پرندگان عنوان شد؛

زمینه افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده دام و طیور فراهم شود

تبریز- مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش قیمت فرآورده‌های دامی به ویژه گوشت مرغ و تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر، تاکید کرد: تامین نیازهای غذایی مردم جزو اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی استان است و باید زمینه مساعد برای افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده دام و طیور فراهم شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی بدر شکوهی روز چهارشنبه در جلسه کمیته استانی پیشگیری از آنفلوانزای حاد پرندگان به منظور بررسی عوامل شیوع این بیماری و راهکارهای پیشگیری از آن در جهت تأمین سلامت غذایی مردم در محل معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی، با اشاره به ضرورت حساس سازی، همکاری و هم افزایی تمام دستگاه‌های دولتی برای صیانت از سرمایه‌های ملی، گفت: کانون‌های پرخطری که می‌تواند موجب شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در واحدهای پرورش طیور شود باید شناسایی شده و مداخله به موقع و موثر جهت صیانت از امنیت غذایی صورت گیرد.

وی بر آمادگی دستگاه‌های مسوول و اتخاذ تدابیر لازم با بهره گیری از تجربیات گذشته و بسیج همه امکانات برای پیشگیری از شیوع این بیماری تأکید کرد.

شکوهی اظهار کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع، لازم است کمیته پیشگیری از آنفلوانزای حاد پرندگان در تمام شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل و با هماهنگی با ستاد استانی از هر گونه حادثه ای که می تواند به بروز خسارت جدی در فرایند تولید دام و طیور بینجامد جلوگیری شود.

وی همچنین آگاه سازی کلیه دامداران و مرغداران توسط اتحادیه ها و عموم مردم نسبت به عوامل شیوع بیماری حاد پرندگان را از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه دانست و اعمال ضوابط قرنطینه و کنترل تردد خودروهای حمل طیور با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری را خواستار شد.

بهداد، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تولیدات طیور و تخم مرغ در استان ارایه کرد و بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از عواملی که می تواند بر روند تولید و تامین مواد غذایی شهروندان استان لطمه بزند تاکید کرد.

کد خبر: ۵۰٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha