۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
اگر کرونا مزمن شود نه اقتصاد داریم و نه امنیت
وزیر بهداشت عنوان کرد

اگر کرونا مزمن شود نه اقتصاد داریم و نه امنیت

نمکی، وزیر بهداشت گفت: اگر کرونا در کشور مزمن شود نه اقتصاد داریم و نه امنیت، بنابراین نخستین اولویت این مملکت مدیریت کرونا است.

به گزارش بازار، سعید نمکی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت روز ملی بیمه سلامت که در سالن همایش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: کرونا اگر چه جسم‌های ما را از هم دور کرد، اما پیوستگی در دل‌ها برقرار کرد و این نشان دهنده این است که همه همکاران وظیفه اصلی خود را در نظام سلامت انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: نخستین روزهایی که در این سمت فعال بودم، نخستین ماتمی که بر من وارد شد برغم همه زحمات بیمه سلامت مسؤولیت نظام سلامت بود.

وی با بیان این که در دولت‌های بعد از انقلاب هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید به بحث سلامت توجه نکرده است گفت: باید به بحث سلامت مردم بیشتر توجه شود و در این راستا فاصله طولانی بین پرداخت و مطالبات و انباشت بدهی‌های روزافزون از جمله دغدغه‌هایی که با آن مواجه هستیم.

نمکی در ادامه به برخی از فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه سلامت اشاره کرد و گفت: ما بودجه بیمه سلامت را در طول یک سال دو برابر کردیم و در شرایطی که هیچ واکاوی برای افراد وجود نداشت و هر لحظه گسست بین افراد بیشتر می‌شد ما توانستیم در این عرصه گام‌های تأثیرگذار برداریم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: سازمان بیمه سلامت علاوه بر این که یک سازمان است یک حمایت گر محسوب می‌شود و اگر در این سازمان گام‌های تأثیرگذار برداشته نشود فعالیت آن مانند مسکن مهر می‌شود.

نمکی در ادامه به چهار اصل پایداری بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: بیمه سلامت و بیمه همگانی سلامت زمانی پایدار می‌شود که چهار اصل اجرای دستورالعمل بالینی، پزشکی خانواده، سیستم ارجاع و پرونده الکترونیک به خوبی اجرا شود.
وی افزود: در میان این چهار اصل اجرای پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان از همه مهمتر است و با توجه به این که پرونده الکترونیک از قوانین بالادستی بوده و مورد غفلت واقع شده بود به عنوان

نخستین کار در دستور فعالیت قرار گرفت و ما بالاخره توانستیم پرونده الکترونیک سلامت را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: نسخه نویسی الکترونیک یکی از آرزوهای دیرینه من بود که ما توانستیم در مدت کوتاهی نسخه نویسی الکترونیکی را اجرا کنیم و امروزه با سرعت بالا در راستای عملکرد این فعالیت گام‌های تأثیرگذار برداشته می‌شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این که سامانه‌های خوب و مؤثر در بیمه سلامت وجود دارد گفت: باید در این زمینه ارتقا زیرساخت‌ها بیشتر شکل بگیرد و این زیرساخت‌ها باید حفظ شود و ارتقا پیدا کند.

وی گفت: من از همه همکاران درخواست می‌کنم که در ایام سخت کرونا در کنار نظام سلامت فعال‌تر حضور پیدا کنند، ما هم اکنون روزهای سختی را پشت سر می‌گذاریم و بیشتر نیازمند یاری همکاران هستیم.

نمکی با بیان این که اگر کرونا در کشور مزمن شود نه اقتصاد داریم و نه امنیت گفت: نخستین اولویت این مملکت هم اکنون مدیریت کرونا است و خوشبختانه با سخنان مقام معظم رهبری و مدیریت ایشان یک دلگرمی بزرگ شکل گرفته است و در جلسه روز شنبه ستاد کرونا سرفصل جدیدی ایجاد شد و مقام معظم رهبری یک تقسیم کار جدیدی را ارائه فرمودند.

وی گفت: هم اکنون ما در درون نظام سلامت تکالیفی را بر دوش داریم یکی آن که یک نظام بیمه گری مثل بیمه سلامت که بازوی اجرایی است باید بیشتر در کنار بیمارستان‌های دانشگاهی باشد، هم اکنون بیمارستان‌های دانشگاهی ما در تنگدستی قرار گرفته اند در حالی که این بیمارستان‌ها ستون علوم پزشکی کشور هستند و هیچ جایگزینی ندارند و این خیلی غم انگیز است که ما هر روز شاهد از دست دادن همکاران خود در این بیمارستان‌های دانشگاهی هستیم.

وی با بیان این که ما باید در نخستین گام بیمه‌ها را شناسایی کنیم گفت: باید بیمه سلامت به عنوان یک پوشش بیمه‌ای گسترده در بخشی از داروخانه‌ها فعالیت بیشتری داشته باشد و ما در گام جدید می‌خواهیم خدمات دور و دوراپزشکی را تقویت کنیم.

وی گفت: من از بیمه سلامت درخواست می‌کنم که زیرساخت‌ها را تقویت کند و پرداخت تعرفه‌ها به درستی شکل بگیرد، نظام ارجاع را کمک کند و باید در این عرصه گام‌های تأثیرگذار برداریم.

کد خبر: ۵۰٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha