۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
سالانه ۱۴ هزار تن قارچ در قزوین تولید می شود
رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

سالانه ۱۴ هزار تن قارچ در قزوین تولید می شود

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با فعالیت ۳۵ واحد پرورش قارچ خوراکی سالانه ۱۴ هزار تن قارچ در استان قزوین تولید می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فاطمه خمسه عصر چهارشنبه در آئین بهره برداری از یک واحد تولید قارچ خوراکی در شهرستان آبیک قزوین که با حضور محمد رضا قدسی مشاور وزیر و مدیرکل امور استانهای وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان آبیک برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه استان قزوین در تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور بسیار ویژه است و با تلاش های انجام شده طی چند سال گذشته در حوزه تولید انواع قارچ توانسته جایگاه ویژه تری پیدا کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر دو واحد تولید قارچ در استان قزوین موفق به دریافت گواهی استاندارد محصول سالم شده اند که تولیدات این دو واحد از نظر عناصر سنگین و سموم باقیمانده استانداردهای لازم را کسب کرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این واحد تولید قارچ که از چهار سال گذشته فعالیت خود را در استان قزوین آغاز کرده است سالانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن قارچ خوراکی تولید می کند که نزدیک به ۲۰ درصد این تولیدات به خارج از کشور صادر می شود.

خمسه اظهار کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۱۴۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است و با اجرای طرح توسعه این واحد تولید و اشتغالزایی آن افزایش جدی خواهد یافت.

وی افزود: تعداد واحدهای پرورش قارچ استان قزوین با افتتاح این واحد تولیدی  به ۳۵ واحد رسیده است که سالانه بیش از ۱۴ هزار تن قارچ خوراکی در این مراکز تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: همچنین با فعالیت واحدهای تولید کمپوست در استان قزوین ظرفیت تولید سالانه بیش از ۳۶۰ هزار تن کمپوست ایجاد شده است که ۹ واحد تولیدی وظیفه این امر را برعهده دارند.

خمسه گفت: پنج واحد تولید بذر قارچ نیز با ظرفیت ۴ میلیون و ۹۷۴ هزار لیتر تولید در استان قزوین فعالیت می کنند.

کد خبر: ۵۰٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha