۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ امسال بدون سونی و آمازون!
تاثیر گسترش ویروس مرگبار کرونا بر غول های فناوری؛

کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ امسال بدون سونی و آمازون!

سونی و آمازون آخرین شرکتهایی هستند که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا حضور خود در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ را لغو کرده اند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از THE VERGE، شرکت سونی در بیانیه در وب سایت خود اعلام کرده که در پی شیوع گسترده ویروس کرونا که تاکنون جان ۹۱۰ نفر را گرفته است و تاثیرات زیان باری بر اقتصاد شرکت های بزرگ فناوری داشته است، این شرکت در جهت ایمنی و رفاه حال مشتریان، شرکا، رسانه ها و کارمندان خود تصمیم گرفته که از شرکت در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ که بزرگترین و مهمترین نمایشگاه تجاری جهان در رابطه ارتباطات تلفن همراه می باشد، خودداری کند.  

انتظار می رود که در این رخداد ۱۰۰ هزار بازدیدکننده از نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان حتی با وجود برگزاری نمایشگاه CES، در بارسلون اسپانیا حضور یافته و تولید کنندگان مهمترین دستگاه های خود را در معرض نمایش بگذارند ولی گستردگی بیماری مرتبط با این ویروس مرگبار قطعا بر تعداد شرکت کنندگان و روند کار این نمایشگاه تاثیر خواهد گذاشت.

در همین حال، آمازون نیز در گفتگو با TechCrunch اعلام کرده که به دلیل افزایش نگرانی ها در رابطه با شیوع این ویروس ، این شرکت آمازون نیز حضور خود را برای شرکت در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ که قرار است در ۲۴ تا ۲۷ فوریه برگزار شود، لغو کرده است.

آمازون از لحاظ تاریخی حضور مهمی در این رخداد نداشته ولی سونی اغلب از این نمایشگاه استفاده می کند تا مهمترین دستگاه های تلفن همراه خود را در معرض عموم قرار دهد. به عنوان مثال سال گذشته این شرکت تلفن همراه اکسپریا وان را در این نمایشگاه اعلام کرد. سونی اعلام کرد امسال به خاطر عدم حضور اعلان های خود را به صورت آنلاین از طریق کانال Xperia YouTube خود انجام می دهد.

 انجمنسیستم جهانی ارتباطات سیار که این کنگره را سازماندهی می کند در روز گذشته بیانیه جدیدی را ارائه داد و جزئیات اقدامات متقابل خود را در مورد گسترش این ویروس اعلام کرد. هیچ مسافری از استان هوبی چین اجازه ورود به این رویداد را ندارد و همچنین هرکسی که از مناطق دیگر چین بازدید کرده است، باید اثبات کند که ۱۴ روز قبل از این کشور خارج شده است.

گفتنی است که از امروز تا دو هفته دیگر این احتمال وجود دارد که برنامه های چندین شرکت چینی که قصد حضور در این رخداد را داشته اند، پیچیده شود.

کد خبر: ۵٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha