۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کرونا مشاغل زیادی را تعطیل کرد
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کرونا مشاغل زیادی را تعطیل کرد

زنجان- اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،با بیان اینکه مشاغل رو به ریزش است، ابراز داشت: کرونا باعث شد تا کارگران و صنوف زیادی از کار بیکار شوند. 

علی اوسط هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه  مقوله مهارت در جامعه  به جایگاه رفیع  خود نرسیده  است، گفت: ۱۷ گروه ،هدف آموزش های مهارتی در کشور هستند. 

وی اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار، دانشجویان، سربازان، زندانیان و تمام اقشار مختلف جامعه تحت پوش آموزش های مهارتی هستند. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه نزدیک ۶۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش آموزش های مهارتی هستند، گفت: امروز هر سرباز بعد از پایان دوسال خدمت یگ گواهی مهارت را هم کسب می کند. 

هاشمی تاکید کرد: هر دانشجو یک مهارت را باید کسب  کند و هر فردی هم که در کشور شاغل است باید یک مهارت کسب کند. 

وی  با بیان اینکه مشاغل رو به ریزش است، ابراز داشت: کرونا باعث شد تا کار گران و صنوف زیادی از کار بیکار شوند. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه تکنولوژی اتوماسیون و فناوری با قدرت زیادی وارد عرصه شده است، گفت: فناوری و آی تی تاثیر زیادی بر روی مشاغل دارد و مشاغل نوین اگر فراگیری روز را نداشته  باشند در طی چند سال آینده ضعیف شده و از بین می روند.  

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، با بیان اینکه مهارت آموزی باید به گفتمان ملی تبدیل شود،تصریح کرد: نگاه توسعه‌ای به مقوله مهارت محور عملیاتی نشده است. 

هاشمی با بیان اینکه نگاه‌ها به سوی مدارج دانشگاهی و کسب مدرک بوده است، افزود: امروز جامعه به نیروی توانمند و متخصص نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در ۴۰ مرکز آموزش نیروهای مسلح دوره آموزش فنی و حرفه ای راه اندازی شده است، گفت: ۸۵ درصد از افراد مشمول زیر دیپلم تا دکترا فاقد مهارت هستند.

کد خبر: ۵۰٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha