۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
۲۴ هزار درخواست برای دریافت تسهیلات کرونا در کرمان ثبت شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:

۲۴ هزار درخواست برای دریافت تسهیلات کرونا در کرمان ثبت شد

کرمان- اسماعیلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از ثبت درخواست ۲۴ هزار نفر برای دریافت تسهیلات کرونا خبر داد.

رضا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در کرمان نسبت به برخی دیگر از استان‌ها استقبال خوبی از تسهیلات کرونا شده است، اظهار داشت: کرمان در زمینه ثبت درخواست‌های این تسهیلات در سطح کشور دارای رتبه ششم است.

وی با بیان اینکه متقاضیان درخواست‌های خود را در سامانه کارا ثبت کرده اند، افزود: تاکنون بالغ بر ۲۴ هزار درخواست در این سامانه ثبت شده است.

اسماعیلی یادآور شد: بر اساس سهمیه اختصاص یافته به استان کرمان، امکان پوشش ۳۵ هزار و ۷۲۹ نفر در این استان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در مورد استقبال اصناف استان از تسهیلات کرونا نیز بیان کرد: تقریبا نیمی از اصناف استان برای دریافت این تسهیلات درخواست داده اند.

وی با اشاره به اینکه برخی اصناف متقاضی وام بلاعوض یا بدون سود هستند، عنوان کرد: در شرایط فعلی دولت که با محدودیت‌های شدید ارزی مواجه است، این شیوه از حمایت‌ها در حال حاضر مقدور نیست.

اسماعیلی تصریح کرد: به طور قطع در شرایط کرونا و در شرایط اقتصادی کشور، حمایت‌های صورت گرفته از اصناف و مشاغل کافی نیست اما در حال حاضر دولت توان حمایت‌های بیشتر را ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه کارگران نیز اکنون در شرایط معیشتی سختی به سر می‌برند، اظهار داشت: با تعطیلی برخی واحدهای تولیدی و صنعتی، کارگران بسیاری بیکار شده‌اند و درخواست بیمه بیکاری داده‌اند که آمار آنها از مرز ۲۵ هزار نفر گذشته است.

وی عنوان کرد: از کارفرمایان این انتظار وجود دارد که به وضعیت معیشتی کارگرانی که پیش از این در اختیار مجموعه آنها بوده‌اند، رسیدگی کنند.

کد خبر: ۵۰٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha