۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
تدوین آیین نامه جدید واردات کولبری و ملوانی
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد

تدوین آیین نامه جدید واردات کولبری و ملوانی

مویدی خرم آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در آیین نامه جدید واردات کولبری و ملوانی محدودیت‌های واردات کالا توسط مرزنشینان کمتر شده و آورده آن برای آن‌ها بیشتر خواهد شد.

به گزارش بازار، علی مویدی خرم آبادی افزود: امروز در جلسه نهایی طرح ساماندهی نظارت بر واردات کالا از طریق ملوانی و کولبری مصوب شد برنامه ریزی‌های جدیدی برای انضباط بخشی در بحث واردات مرزی انجام شود که در صورت اجرا اشتغال پایدار و بهبود معیشت هم وطنان مرزنشین را رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: با اجرای این مقررات جدید قوانین دست و پاگیر تجارت مرزی پیشین کنار گذاشته خواهد شد و اصطلاحات غلط و دور از شأن هموطنان ایرانی مثل ته لنجی و کول بری حذف شده و با تغییر به تجارت مرزنشینان امکان ادامه فعالیت آن‌ها را به صورت قانونی فراهم می‌کند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در این آیین نامه به روانسازی تجارت مرزی توجه ویژه‌ای و سهم این تجارت هم به گونه‌ای در نظر گرفته شد که بیشترین توجه و بیشترین آورده آن برای مرزنشینان باشد.

مویدی درباره حجم در نظر گرفته شده برای واردات مرزی مرزنشینان در طرح جدید افزود: تقریبا محدودیت‌ها برای مرزنشینان کمتر شده است و انعطاف در بحث واردات برای آن‌ها بیشتر شده ضمن اینکه از ابتدا تا انتهای واردات مرزی تحت اختیار خود مرزنشینان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح در اولین فرصت تسلیم ریاست جمهور خواهد شد و پس از تصویب در جلسه سران قوا اجرا خواهد شد.

کد خبر: ۵۰٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • طاهر فیضی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      0 0
      لطفا لیست صد قلم کالای که مجوزش صادر شده از مرز شوشمی وارد شود از مرز کوله بری منتشر کنید .