۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
استخراج «سلستین» و سرنوشت مبهم خام فروشی

استخراج «سلستین» و سرنوشت مبهم خام فروشی

علوی، تولیدکننده و صادرکننده سلستین گفت: ایران در رتبه اول تولید سلستین جهان ایستاده است.

به گزارش بازار، حمید علوی افزود: معادن سلستین ایران دست نخورده، ناب و مرغوبتر از سایر کشورهاست به همان میزان هم برداشت از این معادن دشوارتر از سایر معادن جهان است.

او سلستین را کانی گرانبها، دست نخورده و با ارزش عنوان کرد و ادامه داد: قدمت برداشت سلستین از معادن کشور، به زمان سلطنت پهلوی بر می گردد پس از انقلاب هم در سال های ۷۱ - ۷۲ برداشت و بهره برداری از این کانی آغاز شد و در سال ۷۳ به صادرات رسید.

تولید کننده و صادر کننده کانی های معدنی گفت: ۳۰ سال است که تولیدات کشور پاسوز واردات شده اند از سوی دیگر سیاستهای غلط ارزی دولت کمک کرد تا تولیدکنندگان به سمت واردکردن بروند و دست از تولید بردارند.

او تصریح کرد: تولید کنندگان و بنگاه داران داخلی هر گاه برای تامین سرمایه به سمت بانک ها و تسهیلات بانکی رفته اند، به لطف قوانین و سازکارهای مالی بانکی زمین گیر شده اند.

وی افزود: به همت توانمندی های داخلی ۲ سال اخیر واردات کربنات استرانسیم (سلستین فرآوری شده) به صفر رسیده است.

او ادامه داد: اگر کیفیت تولیدات داخلی افزایش یابد دیگر نیازی به ممنوعیت واردات این کانی ارزشمند نیست البته در این راستا، یکی از مشکلات بازار داخلی مربوط به استرانسیم زیر پله ای می شود که به دلیل کیفیت پایین، مصرف کنندگان را اجبار به واردات استرانسیم چینی می نماید.

کد خبر: ۵۰٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha