۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
حمایت از واحدهای تولیدی قم توسط سرمایه‌گذاران بومی/ استفاده ۴۷۶ واحد از قانون تسهیل بدهی
در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم مطرح شد؛

حمایت از واحدهای تولیدی قم توسط سرمایه‌گذاران بومی/ استفاده ۴۷۶ واحد از قانون تسهیل بدهی

قم - سرمست، استاندار قم گفت: باید واحدهای تولیدی و صنعتی استان قم سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در داخل استان ترغیب و تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار بازار – بهرام سرمست بعد از ظهر سه‌شنبه در نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: از هرگونه سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در هرکدام از شهرک‌های صنعتی قم استقبال و برای تشویق آنها هر حمایتی که لازم باشد را انجام خواهیم داد ولی نباید واحدهای تولیدی برای رفع نیاز خود به سوی سرمایه‌گذاران خارج از استان ترغیب شوند.

وی افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری را جذب کنید، من علاقه دارم شما سرمایه‌گذاران را معرفی کنید که خط تولید ایجاد و من با کمال میل استقبال می‌کنم؛ این که باید رقابت سالم را تشویق و زنجیره تولید را تکمیل کنیم و به آن اصرار دارم دلیلش این است که هم افزایی در تجارت و صنعت به ما کمک می‌کند.

استاندار قم گفت: متأسفانه برخی سرمایه‌گذاران از هم اطلاع ندارند و در تأمین نیازهای خود از دیگر سرمایه‌گذاران استان هم مطلع نیستند که این مبادلات در خود شهرک صنعتی و خارج صنعت باید افزایش یابد؛ خیلی برای من سنگین است که واحد تولیدی برای تأمین مواد مورد نیاز و اولیه خود دست یاری به سمت یک سرمایه‌گذار خارج از استان دراز کند، ما علاقه داریم این سرمایه‌گذار در خود استان فعالیت کند.

رویدادهای مهم صنعتی در قم
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز فوریت‌های شبانه‌روزی رفع تولید و سرمایه‌گذاری در استان قم بیان کرد: دو اتفاق در این جلسه رقم زدیم یکی آغاز به کار مرکز فوریت‌های رفع تولید و سرمایه‌گذاری است که همه دستگاه‌های اجرایی باید در این مرکز برای رفع موانع موجود حضور داشته باشند و ما در قم متفاوت از سایر استان‌ها در خانه صنعت و معدن برای احترام به بخش خصوصی این مرکز را احداث کردیم.

سرمست افزود: این امر الزاماتی دارد، هرچند جزو استان‌های پیشگام بودیم ولی برای موفقیت در این امر باید نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حضور ثابت و تأثیرگذار داشته باشند و اگر بازرسی برای نظارت به این مرکز ارسال و شاهد عدم حضور هرکدام از ۱۴ دستگاه عضو بودم برخورد شدیدی خواهم کرد.

به گفته وی، این مرکز برای تسهیل و رفع موانع تولید ایجاد شده و نباید خود مانعی برای تولید باشد، باید موانع تولید را کم کند و تکلیف واحد تولیدی مشخص و یک مدت زمان مشخصی را برای رفع موانع و مشکلات خود طی کند.

استاندار قم گفت: واحدهای تولیدی قم به لحاظ تجربی حرفی برای گفتن دارند، اما در زمینه بازاریابی و دانش فنی برای یافتن چشم اندازه‌ای جدید اطلاعات اندکی دارند و حاضر نیستند به جایی برای آموزش و کسب اطلاع نوین مراجعه کنند، این کلینیک با این هدف راه‌اندازی شده است اما باید مشاوران این کلینیک عارضه یابی واحدهای تولیدی ترکیبی از دنیای تجربه و دانش فنی داشته باشند و اطلاعات آنها به روز باشد، از وضعیت بازاریابی مطلع شوند تا واحدهای تولیدی در زمینه تولید و فروش با چالش‌هایی روبرو نشوند.

سرمست افزود: برای به روز رسانی واحدهای تولیدی و شناسایی ظرفیت‌های جدید نیاز به مشاوره دارند تا قبل از افتادن به چاه، این واحدها را توجیه کنند و مشکلات را رفع کنند؛ این دستاورد خوبی است.

بهره‌گیری ۴۷۶ واحد تولیدی بدهکار از قانون تسهیل بدهی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه با اشاره به فرصت استفاده واحدهای تولیدی بدهکار استان از قانون تسهیل بدهی، بیان کرد: قانون فرصتی را برای تسهیل بدهی واحدهای بدهکار با شروط و آیتم‌های خاصی ایجاد کرده است که تا پایان آذرماه نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام و به بانک‌های عامل هم دستور داده شده تا دوران تنفسی را برای این موارد تعیین کنند تا واحدها راحت‌تر نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

محمود سیجانی افزود: برای این منظور ۴۷۶ واحد تولیدی استان تابع این شرایط هستند و می‌توانند تا آذرماه نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند این واحدها هم در زمینه کشاورزی، گردشگری و هم صنعتی فعالیت دارند.

راه‌اندازی کلینیکی برای مشاوره واحدهای تولیدی
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی کلینیک مشاوره در شهرک صنعتی شکوهیه عنوان کرد: این کلینیک با ۵۰ مشاور به صورت رایگان به واحدهای تولیدی که در زمینه‌های بازاریابی، ماشین آلات و تولید و یا ضایعات مشکل دارند مشاوره و خدمات ارائه خواهد داد، متولی این امر شهرک صنعتی است و همه امور و منابع مالی هم خود شهرک تعهد به پرداخت آن را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به مشکلات بنکداران اشاره کرد و گفت: به دستور صریح استاندار بنکدارانی که زمین گرفته و نسبت به تغییر کاربری آن اقدامی انجام نداده‌اند طبق مهلت داده شده این زمین به متقاضی دیگری واگذار می‌شود.

به گفته وی، ۵۰ هکتار زمین باقی مانده در شهرک چاپ و نشر و یا قم ۳ هم با نظارت و همکاری محیط زیست باید نسبت به جانمایی آن اقداماتی صورت گیرد.

سیجانی با اشاره به راه‌اندازی و شروع به فعالیت مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری استان گفت: در این مرکز نمایندگانی از ۱۴ دستگاه عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع به طور شبانه‌روزی حضور دارند تا نسبت به رفع مشکلات واحدهای تولیدی اقدام کنند و این مشکلات ابتدا در کارگروه تسهیل استان مطرح و رفع می‌شود و یا در بعد ملی در کارگروه ملی حل و فصل خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد برای تعداد ۶ واحد صنعتی به میزان ۹ و ۳۵ دهم میلیارد تومان تسهیلات در قالب سرمایه در گردش بابت بازسازی و نوسازی خطوط تولید و سرمایه در گردش و برای ۳۶ طرح کشاورزی ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی تا از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

کد خبر: ۵۰٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha