۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
تشدید احکام  برخورد با متخلفان در یزد/تعطیلی بانک‌ها در اختیار ستاد استانی نیست
جانشین ستاد کرونا در یزد

تشدید احکام  برخورد با متخلفان در یزد/تعطیلی بانک‌ها در اختیار ستاد استانی نیست

یزد- جانشین ستاد کرونا در یزد احکام جدید برخورد با متخلفان قوانین کرونایی را اعلام کرد و در مورد تعطیلی بانک‌های استان گفت: این مورد ربطی به ستاد استانی ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد ترحمی ظهر سه‌شنبه ششم آبان ماه در نشست خبری که در محل استانداری یزد برگزار شد، به سیاست‌های راهبردی در خصوص پیشگیری و قطع زنجیره بیماری کرونا اشاره کرد.

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد بیان کرد: اکنون کارشناسان سلامت به عنوان پیام‌گذاران سلامت در ادارات استان مستقر شده‌اند تا وظیفه رصد، پایش و پیشگیری از کرونا را انجام دهند.

وی از آغاز فعالیت‌ انتقال محموله‌ها به صورت پستی خبر داد و گفت: تلاش داریم همه خدماتی که قابل انتقال به پست است، از طریق پست انجام شود.

او بیان کرد: قرنطینه و ردیابی اطرافیان بیماران کرونایی در دست کار است و هر کس که کوچکترین علایمی از بیماری کرونا دارد، دچار محدودیت خواهد بود.

ترحمی با اشاره به کاهش فعالیت ادارات به یک سوم تعداد کارکنان، گفت: تعطیلی اصناف، پلمب واحدهای صنفی متخلف و بازرسی و پایش به طور جدی در استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اکنون بخشی از روند اداری برخورد با متخلفان کوتاه شده است، افزود: برای قطع زنجیره کرونا، احکام برخورد با متخلفان تشدید شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیش از ۶۰۰ جلسه کارشناسی وابسته به مصوبات ستاد کرونا برگزار شده است.

مشکل تخت و کمبود نیروی انسانی
جانشین ستاد استانی کرونا در یزد، گفت: بخش بزرگی از کمبودهای استان در مورد وضعیت بیماران و بیمارستان‌ها برطرف شده است، اما همچنان مشکل تخت و نیروی انسانی وجود دارد.

احمد ترحمی افزود: از یک ماه گذشته تاکنون یک روز نبوده که با آمار کاهشی بیماران مراجعه‌کننده مواجه نباشیم؛ از این‌رو، می‌طلبد اقدامات جدی از سوی ستاد کرونا لحاظ شود.

وی با بیان اینکه عمل‌های جراحی و روزمره بیمارستان‌های یزد لغو شده است، اظهار کرد: عدم تجویز عمل‌های معمولی باعث افزایش تخت‌های بیمارستان‌های یزد شده است.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، هیچ بیمارستانی در استان وجود ندارد که بیمار کرونایی در آن بستری نباشد. 

وی احداث سازه سبک، ضدزلزله، ضد آتش‌سوزی و قابل جابه‌جایی برای مدیریت شیوع و درمان بیماران کرونایی را اقدام ارزشمندی دانست و گفت:  یکی از نگرانی‌های عمده، تأمین اکسیژن بیماران کرونایی بود که تلاش شده است، این مشکل رفع شود. 

نبود آمار از میزان ابتلای دانش‌آموزان
ترحمی با بیان اینکه هیچ اقدام محدودکننده‌ای کارسازتر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست، در پاسخ به این پرسش که چه تعداد افراد در یزد دچار کرونا شده‌اند، گفت: آمار آنقدر زیاد است که آماری به طور تفکیک شده وجود ندارد؛ چرا که روزانه ۲۰۰ تست کرونا در استان یزد مثبت می‌شود.

جانشین ستاد استانی کرونا در یزد در پاسخ به این پرسش که آیا آماری از ابتلای دانش‌آموزان و معلمان وجود دارد، اظهار کرد: خیر؛ چراکه محل ابتلا به بیماری نامشخص است و آموزش و پرورش نیز در این زمینه گزارشی نداشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پاسخ به این سؤال که چرا بانک‌های استان تعطیل نمی‌شوند، تصریح کرد: امکان تعطیلی بانک‌ها وجود ندارد و این مسئله مربوط به یک استان نیست بلکه مسئله‌ای سراسری و منوط به تصمیم کشوری است.

کد خبر: ۵۰٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha