۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
۵۵ هکتار به سطح گلخانه های سیستان و بلوچستان افزوده شد

۵۵ هکتار به سطح گلخانه های سیستان و بلوچستان افزوده شد

زاهدان- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح گلخانه‌های این استان در سال جاری با جهش مطلوب از ۲۴۵ هکتار به ۳۰۰ هکتار افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اردشیر شهرکی با اشاره به اهمیت گلخانه‌ها در کشاورزی اظهار داشت: با توجه به چالش کمبود آب، تغییر الگوی کشت ضرورت دارد به طوری که توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، توت فرنگی، سبزیجات برگی و گل رز عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های سیستان و بلوچستان هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان جزو استان‌های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدودیت قرار دارد که بهره‌گیری از روش‌های نوین کشاورزی نظیر گلخانه‌ها ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

وی بیان کرد: سالانه افزون‌بر ۴۸ هزار تن انواع محصول از سطح گلخانه‌های سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور می‌شود.

شهرکی با بیان اینکه محدودیتی برای توسعه گلخانه‌ها وجود ندارد، ادامه داد: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام‌نویسی‌تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

کد خبر: ۵۰٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha