۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
ارزنده بودن قیمت سهام شرکت‌های بنیادی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

ارزنده بودن قیمت سهام شرکت‌های بنیادی

نادی قمی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بیش‌واکنشی در همه بازارها اعم از بازار ارز، طلا، اتومبیل، مسکن و بازارهای کالایی کاملا مشهود است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، ولی نادی قمی، کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب گفت: بسیاری از افراد از ترس ناچیز شدن قدرت خرید پول‌شان و  برخی به طمع کسب سود کوتاه‌مدت، منابع مالی خود را تبدیل می‌کنند. اما بازار سهام کمتر مورد توجه و اقبال سرمایه‌گذاران است و از قضا، چشم‌انداز انتخابات ریاست جمهوری امریکا فقط در این بازار پیش‌خور می‌شود.

وی توضیح داد: البته با توجه به شفافیت بازار سهام و سرعت انتقال اطلاعات و نقش معامله‌گران نویزی، جای تعجبی هم ندارد که این بازار به پیشواز نتیجه احتمالی انتخابات رفته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: سرمایه‌گذاران انتظار دارند که با انتخاب حزب دموکرات، انتظارات تورمی فروکش کرده و نرخ ارز به عنوان محرک اصلی بازار سهام، رو به نزول رود و بدین ترتیب همه بازارها به رکود بلندمدت تن دهند.

 وی ادامه داد: البته رشد سریع بازار طی ۵ ماهه ابتدایی سال جاری و متورم شدن قیمت سهام شرکت هایی که برخی از آنها لزوما از بنیاد قوی و محصول رقابتی برخوردار نیستند، باعث شده که افراد چندان به کلیت بازار خوش بین نباشند.  این در حالی است که سهام برخی از شرکت ها، هم از حیث قیمت ها در بازارهای جهانی و هم از حیث قیمت بازاری ارز، ارزنده شده است.  

نادی قمی اظهار داشت: اگر بپذیریم که بازار سهام یک بازار بلندمدت است که ارزش های بلندمدت را منعکس می کند، قیمت برخی از شرکت های کامودیتی محور بر اساس دلار ۱۷ تا ۲۰ هزار  تومان هم، ارزش سرمایه‌گذاری دارد. گزارش عملکرد فصل دوم این گروه از شرکت‌ها نیز حکایت از چنین موضوعی دارد.

 وی با بیان اینکه انتظار می رود وضعیت اقتصاد از سال آینده سر و سامان بگیرد، خاطرنشان کرد: در صورت موفقیت سیاست‌گذاران پولی و مالی کشور در تامین مالی کسری بودجه از طریق انتشار اوراق بدهی و فروش سهام، تورم به عنوان منشاء اصلی ناپایداری اقتصاد، تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

نادی قمی همچنین افزود: بنا به پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، نرخ تورم ایران برای سال جاری میلادی ۳۵ درصد و برای سال آینده میلادی ۲۵ درصد و نرخ رشد اقتصادی برای سال جاری منفی ۴.۵ درصد (پیش بینی قبلی حدود منفی ۷ درصد بود) و برای سال آینده مثبت ۳ درصد پیش بینی می شود.

کد خبر: ۵۰٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha