۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
تنها شاهراه ترانزیتی کشور به اروپا رنجور از بی‌تفاوتی‌ها
فیلم استان‌ها؛

تنها شاهراه ترانزیتی کشور به اروپا رنجور از بی‌تفاوتی‌ها

تبریز- آزادراه تبریز به زنجان به عنوان تنها شاهراه ترانزیتی کشور به اروپا داد مردم منطقه را درآورده و عدم رسیدگی به آن طی سال های اخیر باعث بروز نارضایتی هایی شده به طوری که پیمودن این مسیر که دست اندازهای مختلف و متعددی نیز دارد بیشتر به موج سواری شباهت دارد تا رانندگی!

به گزارش خبرنگار بازار، آزادراه تبریز- زنجان که به عنوان تنها شاهراه ترانزیتی کشور به اروپا مطرح است با گذشت نزدیک۱۰ سال از افتتاح همچنان نواقص فراوانی به خصوص در وضعیت آسفالت دارد.

آزادراه تبریز - زنجان در مردادماه سال ۱۳۹۰ در قالب اولین آزادراه کوهستانی کشور به بهره‌برداری رسید که بعدها به نام آزادراه پیامبر اکرم(ص) نام‌گذاری شد و اکنون یکی از مهم‌ترین و پرترددترین آزادراه‌های مواصلاتی کشور است.

وضعیت آسفالت این مسیر اصلا تعریفی نداشته و رانندگان و مردم همیشه نسبت به عدم توازن عوارض پرداختی و از آن طرف، خدمات دریافتی معترض بوده اند.

رانندگان در مسیر تبریز – زنجان – تهران به دلیل عدم تامین روشنایی و کیفیت بسیار پایین آسفالت، بارها و بارها متحمل خسارت شده اند.

آسفالت تنها مشکل این آزادراه نیست و نبود روشنایی و نداشتن خط کشی در بسیاری از مسیر به دغدغه رانندگان تبدیل شده است به خصوص اینکه این مسیر ترانزیتی بوده و روزانه صدها کامیون و تریلی داخلی و خارجی در این مسیر تردد می کنند.

این وضعیت برای سرنشینان خودروهایی که با سرعت مجاز ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند، وضعیتی خطرناک و مهلک را به ارمغان می‌آورد.

اخیرا برنامه هایی برای بهبود کیفیت و تامین روشنایی و تکمیل سایر نواقص موجود در مسیر آزاد راه تبریز – زنجان تدوین و تصویب شده که البته تا امروز همچون برنامه های گفته و شنیده شده قبلی، به آن ها جامه عمل پوشانده نشده است و باید منتظر ماند و دید در نهایت تکلیف این آزاد راه چه زمانی مشخص شده و مشکلات آن برطرف خواهد شد.

کد خبر: ۵۰٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha