۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
 ۵۸ رشته مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان تدریس می‌شود
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان:

۵۸ رشته مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان تدریس می‌شود

سمنان- نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه تدریس می‌شود، گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد دروس این رشته‌ها به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی است تا دانشجویان مهارت فنی کار را بیاموزند.

رضد نقدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان تدریس می‌شود، تاکید کرد: چهار دانشکده در شهرستان‌های شاهرود، سمنان و همچنین شهر امیریه دامغان میزبان دانشجویان این دانشگاه هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به چهار هزار دانشجو مهارت‌های اشتغال را می آموزد، بیان کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد دروس رشته‌های درسی این دانشگاه در کارگاه و آزمایشگاه تدریس می‌شود تا محیط کار برای دانشجویان بازسازی شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند، ابراز کرد: آموزش مهارت سبب می‌شود تا شانس دانشجویان برای شغل یابی افزایش یابد.

نقدی با بیان اینکه شانس پذیرش دانشجویان مهارت آموخته به بازار کار بیشتر است، تاکید کرد: یکی از مسائلی که باید در استان سمنان به آن پرداخت این است که صنایع استان از وجود چنین دانشگاهی مطلع باشند.

وی با بیان اینکه این امر می تواند به تامین نیاز نیروی کار مهارت آموخته و تکنسین‌های مورد نیاز کارخانه‌ها از بین فارغ التحصیلان این دانشگاه منجر شود، بیان کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه در کنار جذب دانشجویان، می‌تواند با اجرای طرح‌های پژوهشی و آزمایشگاهی و همچنین فناوری نیز صورت گیرد که در این زمینه آمادگی و همچنین استعداد خوبی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان وجود دارد.

کد خبر: ۵۰٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha