۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
مرکز شبانه‌روزی بررسی مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری در قم افتتاح شد
با هدف رفع موانع تولید؛

مرکز شبانه‌روزی بررسی مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری در قم افتتاح شد

قم - طی مراسمی با حضور استاندار و مدیران اقتصادی قم، مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری استان قم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری استان قم با هدف بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری ظهر دوشنبه با حضور بهرام سرمست استاندار قم، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و هم‌چنین مدیران اقتصادی استان در محل خانه صنعت و معدن قم واقع در بلوار 15 خرداد افتتاح شد.

در سالی که مزین به نام «رونق تولید» است و طبق تأکید رهبر معظم انقلاب در شرایطی که کشور با سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی، وابستگی به نفت و هم‌چنین مانع تراشی بر سر راه فعالیت چرخ اقتصادی واحدهای تولیدی دیده می‌شود این مرکز می‌تواند مأمنی برای برداشتن سنگ‌های بزرگ و موانع تولید باشد.

در این مرکز، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید و صنعت مستقر و صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت غیرحضوری، با توجه به بحران کرونا مشکلات خود را برای پیگیری از سوی دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند.

هم‌چنین این مرکز پس از ابلاغیه ۲۷ مهرماه قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد تسهیل، به استانداران و اعضای اصلی ستاد، در خصوص ضرورت راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری کشور، طی مراسمی آغاز به کار کرد.

استاندار قم در آیین افتتاح این مرکز گفت: راه‌اندازی این مرکز مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در طول سال‌های اخیر بود که با دستور آقای رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت اجرایی شده و پشتوانه قانونی آن نیز در ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر وجود دارد.

بهرام سرمست افزود: این مرکز در صورت اهتمام جدی دستگاه‌های عضو، می‌تواند به مهم‌ترین عامل تحقق شعار سال یعنی جهش تولید، از طریق حل و فصل مشکلات و رفع موانع از پیش پای واحدهای تولیدی در حوزه‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری مبدل شود.

به گفته وی، بر اساس مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، یکی از نمایندگان عضو کارگروه تسهیل، باید در این مرکز به طور شبانه‌روزی حضور داشته باشند.

استاندار قم افزود: مدیران واحدهای تولیدی استان قم نیز می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به صورت حضوری و از ساعت ۸ شب تا ۸ صبح و در روزهای تعطیل به صورت تلفنی مشکلات واحدهای خود را به این مرکز اعلام کنند و دستگاه‌های مرتبط نیز موظف‌ هستند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به بررسی مشکلات و تعیین تکلیف و رفع آن‌ها اقدام کنند.

گفتنی است؛ مراکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی به مرور در تمام استان‌های کشور فعال خواهد شد و با سامانه ویژه‌ای که برای این مراکز پیش بینی شده و هم اکنون مراحل نهایی آزمایشی خود را طی می‌کند، امکان رصد کامل اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌های مسئول میسر شده است.

کد خبر: ۴۹٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha