۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
تولید «ملت بلون» در اولویت قرار گرفته است
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح های وزارت صمت:

تولید «ملت بلون» در اولویت قرار گرفته است

هادی، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح ها گفت: با توجه به این که منسوج بی‌بافت ملت بلون مواد اولیه تولید ماسک می باشد، راه اندازی طرح های نیمه تمام این صنعت در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علیرضا هادی در کارگروه سرمایه گذاری معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این محصول از صنایع میان‌دستی در صنعت نساجی محسوب می‌شود که از یک لایه الیاف کوتاه، با قرارگیری به ‌صورت جهت‌دار یا تصادفی، تشکیل شده و با توجه به نحوه قرارگیری و اتصال الیاف، مهمترین خاصیت این محصول، فیلتر کردن ذرات (فیلتراسیون) است.

وی افزود: کاربرد این محصول در مواد اولیه تولید ماسک، فیلترهای صنعتی، برخی محصولات بهداشتی نظیر پوشک بچه می باشد.

هادی توضیح داد: عمده مواد اولیه مورد استفاده در این محصول، گرانول پلی‌پروپیلن است که این ماده وارداتی بوده و در داخل تولید نمی‌شود.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح ها گفت: برآورد عمده نیاز سالانه در بخش ماسک، حدود ۲۲۰۰ تن، در بخش بهداشتی(پوشک و پد)، حدود ۱۶۰۰۰ تن و در مجموع معادل ۱۸۲۰۰ تن برآورد می‌شود.

هادی افزود: سالانه حدود ۲۰۰۰ تن، توسط شرکت‌های بافتینه و بهپود یزد تولید می باشد که با این حجم از تولید، برآورد کمبود تولید داخلی حدود ۱۶,۲۰۰ تن می باشد

وی اضافه کرد: طرح‌های دردست اجرا (با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد) : ۸ طرح با ظرفیت سالانه حدود ۱۴۰۰۰ تن می باشد

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح ها افزود: ۲۷ طرح نیز با ظرفیت حدود ۵۵,۰۰۰ تن جواز تاسیس گرفته اند و عمده این جواز ها مربوط به سال ۹۹ می باشد

وی تاکید کرد: درصورت تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام امکان رفع نیاز کشور به این محصول وجود خواهد داشت لذا آن را در اولویت های وزارتخانه قرار داده ایم.

کد خبر: ۴۹٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha